تا 8 ماه پس از تزریق دُز دوم واکسن، نیازی به دُز سوم نیست

© REUTERS / PASCAL ROSSIGNOLتا 8 ماه پس از تزریق دُز دوم واکسن، نیازی به دُز سوم نیست
تا 8 ماه پس از تزریق دُز دوم واکسن، نیازی به دُز سوم نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اشتراک
رئیس کمیته اپیدمیولوژی کرونا در ایران تاکید داشت که تا 8 ماه پس از تزریق دُز دوم واکسن، نیازی به دُز یادآور نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کرونا در ایران درباره تاثیر دُز یادآور واکسن کرونا اظهار داشت: بر اساس مطالعاتی که در دنیا انجام شده نشان‌دهنده این است که تا 8 ماه پس از تزریق دُز دوم واکسن، نیازی به دُز یادآور نیست و این موضوع فقط برای افرادی مثل کارکنان بخش آی سی یو نیاز است که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند. در کشور ما هم این بحث مطرح است اما هنوز به مرحله اجرایی نرسیده چون واکسیناسیون جمعی ما با تاخیری چندماه آغاز شده است.

سالمندان ایرانی که سینوفارم زدند باید بوستر تزریق کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
سالمندان ایرانی که سینوفارم زدند باید "بوستر" تزریق کنند

رئیس کمیته اپیدمیولوژی کرونا در ایران در پاسخ به اینکه آیا تزریق دُز سوم واکسن در مهار واریانت جدید کرونا موثر است؟ بیان داشت: هنوز برای قضاوت زود است. هیچ کشوری این راهکار را به عنوان پروتکل در راستای مقابله با کرونا نپذیرفته است. مطالعات همچنان ادامه دارد و سازمان بهداشت جهانی درباره آن سکوت کرده تا پس از تکمیل شدن تحقیقات آن را به عنوان توصیه بین المللی به کشورهای عضو این سازمان ابلاغ کند.

دکتر سوری در پاسخ به اینکه آیا آنتی بادی‌های لاما در تست آزمایشگاهی واریانت‌های ویروس کرونا را خنثی می کنند؟ گفت: اینطور نیست. اثربخشی آنتی‌بادی ها تابع شرایط تغییرات ویروس است اما من این موضوع را تایید نمی‌کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала