شانه ساز: توزیع واکسن فایزر فقط از طریق دولت‌ها امکانپذیر است

© Photo / IRNAمحمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو ایران
محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اشتراک
محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو ایران اظهار داشت روابط عمومی شرکت فایزر اعلام کرده است که فقط با دولت‌ها در ارتباط خواهد بود و این یعنی توزیع این واکسن از طریق شرکت‌های خصوصی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدرضا شانه ساز در پنجمین جلسه کمیسیون سلامت و پزشکی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره واردات واکسن فایزر توسط بخش خصوصی، یادآور شد: در رابطه با بخش خصوصی و شائبه‌هایی که وجود دارد و مطرح است، تاکنون ۵۰ معرفی‌نامه به بخش خصوصی ارایه شد؛ برای مثال به اتاق بازرگانی پنج معرفی‌نامه داده شده که برای هیچ‌کدام اقدامی صورت نپذیرفته است. این در حالی است که روابط عمومی شرکت فایزر اطلاعیه داد فقط با دولت‌ها در ارتباط خواهیم بود و این یعنی توزیع این واکسن از طریق شرکت‌های خصوصی امکان‌پذیر نخواهد بود.

جهانپور: واردات ۲۰ میلیون دوزی واکسن فایزر دروغ است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
جهانپور: واردات ۲۰ میلیون دوزی واکسن فایزر دروغ است

به گفته شانه ساز، هیچ شرکت واکسن‌سازی خصوصی قادر نخواهد بود وارد مذاکرات برای واردات واکسن شود و این تعامل و مذاکرات فقط از طریق دولت‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به تعداد دُزهای تزریق شده واکسن کرونا در کشور، اظهار داشت:‌ تاکنون ۲۹ میلیون و ۶۶۵ هزار دُز واکسن در کشور آماده مصرف و حدود ۲۵ میلیون دُز تزریق شده است. همچنین ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دُز واکسن وارداتی است، سه میلیون و ۱۸۵ هزار دُز هم داخلی و تولید شرکت برکت است.

به گفته شانه ساز، از بین واکسن‌های وارداتی، سینوفارم بیش‌ترین تامین کننده بوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала