نخست وزیر اسرائیل: ائتلاف خاورمیانه علیه ایران ایجاد می شود

© Photo / IRNAنخست وزیر اسرائیل: ائتلاف خاورمیانه علیه ایران ایجاد می شود
نخست وزیر اسرائیل: ائتلاف خاورمیانه علیه ایران ایجاد می شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2021
اشتراک
اسرائیل قصد دارد برای ایجاد ائتلافی متشکل از کشورهای عربی، تلاش کند تا نفوذ ایران در منطقه را محدود کنند.

به گزارش اسپوتنیک، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، در مصاحبه ای که روز سه شنبه با نیویورک تایمز منتشر شد، بیان کرد که ائتلاف خاورمیانه علیه ایران ایجاد می شود.

نفتالی بنت با بایدن بر سر موضوع برنامه هسته ای ایران گفتگو می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2021
نفتالی بنت با بایدن بر سر موضوع برنامه هسته ای ایران گفتگو می کند

به گفته نخست وزیر اسرائیل، در نشست در واشنگتن با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در 26 آگوست چشم انداز استراتژیک جدیدی را در این مورد ارائه خواهد کرد. وی گفت: "آنچه ما باید انجام دهیم، ایجاد یک ائتلاف منطقه ای از کشورهای منطقی عربی است که به همراه ما مبارزه کرده و جلوی این گسترش (نفوذ ایران) را می گیرند."

همانطور که روزنامه اشاره می کند، بنت به جزئیات این برنامه ها را اعلام می کند.

اوایل ماه اوت، بنت از ویلیام برنز رئیس سیا در تل آویو پذیرایی کرد. این دو مقام امریکایی و اسرائیلی در مورد وضعیت خاورمیانه، ایران و همچنین توسعه همکاری ها در زمینه اطلاعات و امنیت گفتگو و بحث کردند.

پیش از این در خبرها آمده بود که بنت معتقد است که ایران اکنون در پیشرفته‌ترین نقطه خود در غنی‌سازی قرار دارد ولی ما هم نقشه‌ای برای مقابله با آن و حفاظت از امنیت اسرائیل داریم.

نخست ‌وزیر اسرائیل گزارش‌های مربوط به اتمام بازبینی سیاست‌های تل‌آویو در قبال تهران را تایید نموده و تصریح داشت که کابینه وی تهدیدهای ایران را در تمام جهات بررسی کرده و استراتژی جدیدی فراهم آورده است.

بنت بیان داشت: ما با تمرکز بالا به کاخ سفید می‌رویم، با رویکرد شراکت، رویکردی که با هدف متوقف کردن اقدامات منطقه‌ای منفی ایران - ثبات‌زدایی و تروریسم آن - و جلوگیری از نزدیک‌شدن ایران به گریز اتمی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала