وضعیت بحرانی بیمارستان‌های تهران و آمار بالای فوتی‌ها

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / بیمارستان‌های تهران
 بیمارستان‌های تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2021
اشتراک
کارشناس: با حجم بسیار زیاد مراجعات سرپایی و بستری مواجهیم و سن افرادی که دارند فوت می‌کنند در حال کاهش است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبر «سیما»، تقی ریاحی رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم اعلام کرد که وضعیت بیمارستهای تهران بحرانی است. به ناچار ما با دو تمهید یکی بستری موقت و دیگری ترخیص زودتر بیمارانی که حالشان بهتر است، خدمت رسانی به بیماران را مدیریت می‌کنیم.

ریاحی در ادامه افزود: «با توجه به برخی رفتارهای اجتماعی اخیر، افزایش بیماران پیش بینی می‌شود. با توجه به این حجم مراجعات، آمارهای فوتی‌ها همچنان بالا خواهد بود. مهم‌ترین تفاوت سویه دلتا، شدت بیماری و قدرت بسیار زیاد انتقال آن است، دیگر اینکه میزان ماندگاری ویروس نیز در بدن بیمار بیشتر است.

سن افرادی که دارند فوت می‌کنند در حال کاهش است و راهی جز رعایت شیوه نامه‌ها و واکسیناسیون سریع‌تر و گسترده نداریم».

جهانپور: واردات ۲۰ میلیون دوزی واکسن فایزر دروغ است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
جهانپور: واردات ۲۰ میلیون دوزی واکسن فایزر دروغ است

در همین حال، سعیدرضا مهرپور رئیس بیمارستان شریعتی تهران با اشاره به مشکلات کادر درمان در مقابله با کرونا افزود: «در موج پنجم فشار جسمی و روحی بسیار زیادی روی کادر درمان است، زیرا بر اثر سویه دلتا افراد جوان فوت می‌کنند.

با توجه به اینکه بار اصلی مقابله با کرونا بر دوش کادر درمان و بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی است، اما دستیاران و رزیدنت‌ها با کمترین حقوق کار می‌کنند و اگر برای مردم دریافتی آنها اعلام شود باور نکردنی است.

در یکی دو روز گذشته تعداد مبتلایان به کرونا در بیمارستان شریعتی افزایش یافته است. برای سویه‌های کرونا درمانی وجود ندارد و کار اصلی ما استفاده از اکسیژن، داروی کورتون، داروی ضد انعقاد و داروی رمدسیویر است که البته بحث زیادی درباره این دارو وجود دارد.

اکنون از هیچ کدام از داروهایی که در پروتکل ابتدایی درمان کرونا قرار داشت، استفاده نمی‌شود. افرادی که از کادر درمان واکسیناسیون شدند در صورت ابتلاء به کرونا علائم شدیدی ندارند، اما از چرخه خدمت خارج می‌شوند. بنابراین با توجه به طولانی شدن موج پنجم از مسئولان درخواست می‌کنیم دوز سوم و یادآور واکسن به کادر درمان تزریق شود.

در بیمارانی که دچار ضعف ایمنی می‌شوند عفونت‌های قارچی شایع است. کمبود داروی ضد قارچ شوخی نیست و اگر تأمین نشود بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شوند. با توجه به اینکه بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها درگیر خدمات رسانی به بیماران کرونایی است بسیاری از بیماران دیگر در حال آسیب دیدن هستند و خدمات به آنها متوقف شده است. اکنون فقط عمل‌های اورژانسی برای دیگر بیماران انجام می‌شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала