جزییاتی جدید از مذاکرات ایران و عربستان در بغداد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جزییاتی جدید از مذاکرات ایران و عربستان در بغداد
جزییاتی جدید از مذاکرات ایران و عربستان در بغداد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.08.2021
اشتراک
سفیر ایران در عراق در گفت و گویی مطبوعاتی به مذاکرات بین ایران و عربستان به میزبانی بغداد با محورهایی چون بازگشایی سفارتخانه ها در دو کشور اشاره کرد و گفت که امیدواریم این گفتگوها در مراحل بعدی نیز ادامه یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: چند دور از گفت و گوها بین ایران و عربستان در عراق برگزار شد و این گفت و گوها موقتا به علت انتقال دولت در ایران متوقف شده است.

نماینده مجلس ایران: سیگنال‌های خوبی بین ایران و عربستان تبادل شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
نماینده مجلس ایران: سیگنال‌های خوبی بین ایران و عربستان تبادل شده است

ایرج مسجدی افزود: مذاکرات شامل بازگشایی سفارتخانه های دو کشور شد و امیدواریم در دورهای بعدی گفت و گو به نتایج مثبتی برسد.

سفیر ایران در بغداد ادامه داد: پس از خروج نیروهای آمریکایی در بعد امنیتی، کشورهای منطقه باید آماده باشند که مسئولیت تامین حمایت لازم از امنیت منطقه ای را به عهده بگیرند.

مسجدی تاکید کرد که تهران صریحا هر گونه حضور آمریکا در منطقه و به ویژه عراق را رد می کند.

سفیر ایران به این موضوع اشاره کرد که هر تعرضی به نمایندگی های دیپلماتیک در عراق را محکوم می کنیم زیرا حضور طولانی تر بیگانگان را  توجیه می کند.

سفیر ایران در بغداد اعلام کرد که تهران از هیچ شخص یا حزب عراقی در مقابل حزبی دیگر در انتخابات پارلمانی آتی حمایت نخواهد کرد.

مسجدی تصریح کرد: ایران مناسبات گسترده‌ای با همه جریان‌ها و احزاب داشته و دارد و این امر را در سفرهای متعدد مسئولان عراقی به ایران مشاهده می‌کنید.

وی مراسم تحلیف سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری جدید ایران با حضور شخصیت های عراقی از دولت عراق، احزاب و نمایندگان ائتلاف های این کشور را نمونه این مناسبات گسترده بین ایران و عراق توصیف کرد و توضیح داد: روابط سیاسی بین ایران و شخصیت های عراقی امری بسیار طبیعی است اما این به معنای حمایت ایران از برخی افراد یا احزاب نیست. اینکه ایران از مجموعه مشخصی علیه مجموعه دیگری حمایت می‌کند، تهمت است و به هیچ عنوان صحت ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала