وزیر بهداشت ایران: مرگ‌ روزانه بالای ۵۰۰ نفر را پیش‌بینی کرده بودم

© Photo / Tasnimوزیر بهداشت ایران: مرگ‌ روزانه بالای ۵۰۰ نفر را پیش‌بینی کرده بودم
وزیر بهداشت ایران: مرگ‌ روزانه بالای ۵۰۰ نفر را پیش‌بینی کرده بودم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران اظهار داشت که مرگ روزانه بالای ۵۰۰ نفر را در نامه غیر محرمانه به رهبر ایران پیش بینی کرده بوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اظهار داشت: تاریخ قضاوت خواهد کرد آنهایی که قصد داشتند شیوه زیستن افغانستان، پاکستان و هند را تحمیل کنند و ادعای آمار سوئیس، انگلیس، فرانسه و آمریکا را از ما داشتند، عده ای ما را با کشورهای اروپایی که در اوج برخورداری از همه امکانات هستند، مقایسه و سپس مواخذه می کنند که چرا تعداد مرگهای ما در این حد است و از آن طرف وقتی ما برای اجرای پروتکل ها ایستادگی می کنیم انتظار دارند شبیه کشورهایی زندگی کنیم که اصلا پروتکل در آنجا معنایی ندارد.

۵۶۸ فوتی کرونا طی شبانه روز گذشته در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
۵۶۸ فوتی کرونا طی شبانه روز گذشته در ایران

نمکی تصریح کرد: اینکه چطور شد که این همدلی و وفاق باز هم به پیک دیگری کشیده شد و مرگ مردمان این سرزمین به بالای ۵۰۰ نفر رسید، همه را پیش بینی کرده بودم و همه را مکتوب و مرحله به مرحله نوشتم و آخرین نامه غیر محرمانه من نامه اخیرم به رهبر انقلاب بود که ایشان هم با حمایتی که دارند بلافاصله ارجاع فرمودند. از این عادی انگاری به غیر این نتیجه نمیشد انتظار داشت.

وی افزود: ۱۳۰ هزار تخت قرنطینه در کنار هم در کشور ایجاد کردیم اما موفق نشدیم حتی یک نفر را به قرنطینه ببریم. هیچ جای دنیا اپیدمی را با خواهش، تمنا، مرگ من و جان من کنترل نمی کنند. ما از همراهی کار فرهنگی و بهداشتی با کار محکم برای اعمال پروتکل محروم شدیم. والله ما در دوارن کرونا کم نگذاشتیم یکی از نقصان های ما این بود که قدرت محکمی در کنار خود نداشتیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала