وزارت خارجه ایران انتشار تصویر سفیر روسیه و انگلیس را غیرقابل قبول خواند

CC BY 4.0 / IRNA / وزارت خارجه ایران انتشار تصویر سفیر روسیه و انگلیس را غیرقابل قبول خواند
وزارت خارجه ایران انتشار تصویر سفیر روسیه و انگلیس را غیرقابل قبول خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
اشتراک
وزارت خارجه ایران انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس را غیرقابل قبول خواند و در عین حال بر روابط دوستانه دو کشور تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران به دنبال انتشار تصویر دیدار اخیر سفرای روسیه و انگلیس که باعث انتقاد در جامعه ایران شد، دعوت از "لوان جاگاریان" سفیر روسیه در تهران را تأیید و در عین حال بر ماهیت دوستانه روابط با مسکو تأکید کرد.

سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه ایران دعوت شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه ایران دعوت شد

وزارت امور خارجه ایران خاطرنشان کرد که سفیر روسیه در این‌ ملاقات اعلام کرده که قصد وی از انتشار این عکس صرفا یادآوری اتحاد روسیه با بریتانیا بر علیه ارتش نازی در طول جنگ جهانی دوم بوده و به هیچ وجه هیچ انگیزه و منظور ضد ایرانی پشت انتشار این عکس وجود ندارد.

سفیر روسیه ضمن تاکید بر روابط راهبردی دو کشور ایران و روسیه و مراودات عمیق و دوستانه بین دوکشور تصریح کرد: از اینکه انتشار این عکس باعث سوتفاهم و رنجش خاطر مردم کشور دوست، ایران شده اظهار تاسف می نمایم.

مدیرکل اوراسیای وزارت امورخارجه ایران نیز پس از شنیدن توضیحات سفیر، ضمن تاکید بر روابط دوستانه دو کشور ایران و روسیه به وی یادآوری نمود که انتشار این عکس ولو با قصدی که عنوان شد قابل پذیرش نبوده و توجه لازم به مقتضیات تاریخی، سیاسی و فرهنگی کشور میزبان از جمله مواردی است که میبایست مورد توجه دقیق سفرا قرار گیرد. در این ملاقات همچنین تاکید گردید ملت بزرگ ایران طی ۴۲ سال گذشته به کرات ثابت کرده اند که استقلالی که با جانفشانی‌ها و مقاومت‌های تاریخی به دست آورده اند را با تمام دقت و جدیت محافظت کرده و به عنوان یک کشور مقتدر روابط خود با کشورهای دیگر را مبتنی بر عزت ملی تنظیم می‌نمایند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала