نمکی: سه برابر شدن بار بستری کرونا به خاطر ویروس دلتا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران بیان داشت که طولانی بودن میانگین بستری بیماران مبتلا به کرونای دلتا، بار بستری در بیمارستان های کشور را سه برابر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، دکتر سعید نمکی روز چهارشنبه بیان داشت: متوسط بستری بیماران کرونایی از نوع ویروس انگلیسی در بیمارستان ها ۹.۷ روز است، که این میزان در ویروس ووهان چین ۵ تا ۶ روز بود و حال آنکه با پیدایش ویروس دلتا، بار بیمارستان ها در موج پنجم افزایش چشمگیری یافته است.
وی افزود: بنابراین در شرایط کنونی باید تلاش کنیم بار بیمارستانها را از طریق ایجاد کلینیک های سرپایی و بستری موقت برای تزریق "رمدیسیویر" بویژه در حاشیه شهر مشهد (با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت) و نیز افزایش تست‌گیری و قرنطینه کردن کاهش دهیم، در غیر این صورت اگر تمام مشهد از تخت بیمارستان پر شود، نمی توان این بیماری را کنترل کرد.
نمکی خاطرنشان کرد: اگر طرح بستری‌های موقت و سرپایی در درمان کرونا نبود، کشور با ۲۰۰ هزار تخت بیمارستانی مواجه می‌شد و اکنون روزانه ۲۵ هزار نفر بیمار کرونایی به صورت موقت بستری شده و دارو دریافت می کنند.
وزیر بهداشت ایران در ادامه گفت: بیشتر بیمارستان ها مشکل اکسیژن داشتند که در یکسال اخیر با راه اندازی ۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز جدید تلاش شد این مشکل به حداقل برسد، چراکه در حالت عادی برای بیمار دچار کمبود اکسیژن ۴ تا ۵ لیتر اکسیژن در دقیقه لازم است، در حالی که برای بیماران کرونایی نیاز به اکسیرن بین ۲۵ تا ۳۵ لیتر در هر دقیقه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала