ویروس شناس ایرانی: همه افراد در معرض خطر گونه دلتا هستند حتی واکسینه شده ها

© Depositphotos.com / Ralwelویروس شناس ایرانی: همه افراد در معرض خطر گونه دلتا هستند حتی واکسینه شده ها
ویروس شناس ایرانی: همه افراد در معرض خطر گونه دلتا هستند حتی واکسینه شده ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
اشتراک
کیوانی: برای پیشگیری از بیماری کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی لازم است و باید از ساده انگاری در این زمینه به شدت خودداری شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسین کیوانی، ویروس شناس و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: همه در معرض خطر ابتلا به دلتا هستند، به عبارتی این ویروس در کمین همه حتی افراد واکسینه شده هم است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: سرعت انتقال بیشتر ویروس جهش یافته دلتا به اثبات رسیده، سرعت انتقال بالای بیماری، سبب می شود افرادی بیشتری به بیماری کرونا مبتلا و در بیمارستان ها بستری شوند و در نتیجه افراد بیشتری فوت کنند. هنوز گزارشی از شدت علائم بیماری بر اثر ویروس دلتا منتشر نشده و موضوعی که دلایل محکم و متقن در این زمینه فراهم کند، ارایه نشده است.

دوره کمون کرونای دلتا چند روز است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
دوره کمون کرونای دلتا چند روز است؟

کیوانی بر لزوم فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، جلوگیری از ترددهای غیر ضروری تاکید کرد و گفت: مردم همچنان پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کنند. یکی از راه های جلوگیری از تردد غیر ضروری، بهره گیری از فضای مجازی برای انجام کارها به ویژه مراجعات ضروری مردم به ادارات دولتی است. این کار در جلوگیری از تردد شهری و بین شهری مردم بسیار مهم است و در نتیجه از انتشار ویروس کرونا جلوگیری می کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره نقش ماسک در جلوگیری از انتشار بیماری کرونا اظهار داشت: ماسک های استاندارد سه لایه تا 95 درصد از انتشار ویروس کرونا جلوگیری می کنمد که متاسفانه برخی افراد به دلایل مختلف حتی در فضاهای بسته و پرازدحام هم از ماسک استفاده نمی کنند. فرد آلوده اگر چند دقیقه ماسک خود را بردارد، شرایط برای انتقال بیماری به دیگران فراهم می شود. فرد آلوده با سرفه، عطسه و حتی حرف زدن محیط خود را مملو از ویروس می کند و دیگران در معرض جدی ابتلا قرار می گیرند.

این ویروس شناس در پاسخ به این سوال که چه مدت طول می کشد تا افراد در معرض بیماری قرار گیرند؟ گفت: این کار به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما مراکز علمی اعلام کرده اند اگر فردی حدود نیم ساعت با فرد مبتلا در فضای بسته باشد، به احتمال فراوان به بیماری کرونا مبتلا می شود. ولی طبیعی است اگر فضا بسته و کوچک باشد یا افراد آلوده زیادی در این فضا تردد کنند سرعت انتقال بیشتر می شود. اگر افراد اصول بهداشتی را رعایت نکنند و در فضای بسته قرار گیرند، در مدت حدود 15 دقیقه هم می توانند به بیماری مبتلا شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала