ایران مقالات واکسن برکت را به مجلات معتبر دنیا می‌فرستد

CC BY 4.0 / IRNA / ایران مقالات واکسن برکت را به مجلات معتبر دنیا می‌فرستد
ایران مقالات واکسن برکت را به مجلات معتبر دنیا می‌فرستد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2021
اشتراک
تولید کنندگان واکسن کو ایران برکت مقالات مربوط به این واکسن ایرانی را به نشریه‌های معتبر جهانی می‌فرستند.

به گزارش اسپوتنیک  به نقل از تسنیم، خبرنگاران صبح روز دوشنبه در مراسمی از فرآیند تولید اولین واکسن ایرانی کرونا (کوو ایران برکت) بازدید کردند.

حمیدرضا جمشیدی، رئیس هیئت مدیره گروه دارویی برکت به خبرنگاران گفت: "امیدواریم بتوانیم پیام صدها انسانی که ریسک کردند و جان خود را به خطر انداختند که نگذارند ملت ایران تحقیر شوند را به مردم منتقل کنم.

جمشیدی افزود: "گروه دارویی برکت 12 تا 14 درصد داروی کشور را تولید می‌کند، ما 100 درصد شرکت‌هایمان بورسی است و بزرگترین مرکز داروهای ضدسرطان، بزرگترین کارخانه سلول درمانی غرب آسیا را داریم و 4000 اشتغال ایجاد کردیم. بزرگترین پروژه بیوتکنولوژی منطقه 90 درصد پیشرفت کرده است و آنچه که به عنوان سود از داروها به دست میاریم باید در حوزه سلامت هزینه کنیم و بنابراین ما 12 بیمارستان و 230 مرکز بهداشتی درمانی ساختیم و به وزارت بهداشت هدیه کردیم."

وی همچنین خاطرنشان کرد: " برای کرونا 6 تیم واکسن‌سازی راه انداختیم و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که واکسن ویروس غیرفعال بهتر است و تجربه هند و چین در ساخت واکسن نیز این مسئله را به جهان ثابت کرد.

جمشیدی با بیان اینکه دانش فنی واکسن برکت صد درصد ایرانی است و به دست دانشمندان ایرانی اتفاق افتاد و یک درصد هم کپی کشور دیگری نبوده است‌، گفت: در فاز دوم 93.5 درصد افزایش تیتر آنتی بادی را شاهد بودیم و نتایج اولیه فاز سوم نشان می دهد که مراحل به خوبی پیش رفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала