تاخیر در ارائه لیست کابینه رئیسی به مجلس ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تاخیر در ارائه لیست کابینه رئیسی به مجلس ایران
تاخیر در ارائه لیست کابینه رئیسی به مجلس ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
اشتراک
مقاومت آقای مخبر در مخالفت با وزیر اقتصاد پیشنهادی و رییس سازمان برنامه و بانک مرکزی ایران باعث شد تا ارسال لیست کابینه به تاخیر بیفتد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، شنیده ها حاکی از آن است که پس از تغییرات دقیقه 90 رئیسی در لیست وزرای اقتصادی که بدون هماهنگی مخبر انجام شده بود، قرار بود 10 صبح امروز لیست کابینه به مجلس ایران ارایه شود. اما با مقاومت آقای مخبر خصوصا در مخالفت با وزیر اقتصاد پیشنهادی یعنی آقای زاهدی وفا و رییس سازمان برنامه و بانک مرکزی که نیاز به تایید مجلس ندارند، ارسال لیست کابینه به تاخیر افتاده است.

در همین راستا محمدحسین فرهنگی، نماینده تبریز گفت: تا جایی که بنده شنیده ام لیست کابینه امروز معرفی نمی شود. تا جایی که بنده شنیده ام امروز معرفی نمی شود. ممکن است به چهارشنبه موکول شود و اگر به چهارشنبه موکول شد یقینا بررسی آن در صحن مجلس باید بعد از عاشورا و تاسوعا انجام شود یعنی به تاخیر میفتد.

رسانه: ایران آماده بازگشت سریع به مذکرات برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.08.2021
رسانه: ایران آماده بازگشت سریع به مذکرات برجام است

یکی دیگر از نمایندگان هم گفت: تا الان لیست کابینه به مجلس نیامده و هنوز معلوم نیست و در واقع هیچ چیز قطعی نیست. هنوز تا ساعت 12 وقت داریم شاید لیست به مجلس بیاید. اگر لیست تا 12 ظهر نیاید جلسه بررسی وزرا که قرار بود بعدازظهر باشد و به کمیسیون ها اعلام شده بود، بعدازظهر شروع نمی شود و احتمالا از فردا شروع شود.

حتی مخبر با انتشار حکم معاون اولی خودش هم مخالفت کرده و اعلام کرده که با این افراد نمیشود اقتصاد کشور را در شرایط بحرانی فعلی مدیریت کرد. گزینه مخبر برای وزارت اقتصاد، محمدرضا فرزین بود که برعکس گزینه آقای رئیسی مورد قبول اقتصاددانان است و کارنامه علمی و اجرایی قابل دفاعی دارد. اما اطرافیان آقای رئیسی با بهانه‌های واهی فرزین را از لیست کنار گذاشتند. این درحالیست که برنامه اقتصادی دولت رئیسی را هم محمدرضا فرزین نوشته بود!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала