سجاد گنج زاده کاراته کای ایران مدال طلای المپیک را بدست آورد +فیلم +عکس

© AP Photo / Jae C. Hong بازی های المپیک
 بازی های المپیک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.08.2021
اشتراک
ورزشکار ایرانی در مسابقه آخر مقابل حریف عربستان سعودی به میدان رفت و به مدال طلا دست پیدا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سجاد گنج زاده در وزن مثبت 75 کیلوگرم بعد از مبارزه با رقبایی از کشورهایی کانادا، آمریکا، کرواسی و عربستان و بعد از 4 مبارزه سخت توانست مجوز صعود به عنوان صدرنشین را کسب کند. گنج زاده که سه پیروزی و یک تساوی کسب کرد، در نیمه نهایی برابر رقیب ترکیه ای قرار گرفت و توانست او را هم در یک دیدار از پیش رو بردارد و به فینال برسد.

سجاد در فینال با ضربه سهمگین کاراته کای عربستانی نقش بر زمین شد. بعد از دقایقی و در شرایطی که گنج زاده با برانکارد از تاتامی بیرون رفت، داوران به خاطر سنگین بودن ضربه حمدی، او را از تاتامی اخراج و گنج زاده را برنده اعلام کردند.

گنج‌زاده در نخستین دیدار خود مقابل وسیچ از کرواسی با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید. کاراته‌کا کشورمان در دومین مبارزه خود مقابل حمدی از عربستان به تساوی صفر- صفر رسید. نماینده ایران در سومین مبارزه خود مقابل برایان ایر از آمریکا با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید.

​سجاد گنج‌زاده در آخرین مبارزه خود مقابل گایسینسکی از کانادا با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به عنوان صدرنشین راهی نیمه‌نهایی شد. نماینده ایران در مسابقه آخر مقابل حریف عربستان سعودی به میدان رفت و با توجه به هانسوکو(اخراج) او برنده اعلام شده و به مدال طلا دست پیدا کرد.

گنج زاده 29 سال دارد و 4 بار قهرمان جهان، 5 بار قهرمان آسیا و برنده بازیهای آسیایی بوده است. حمدی دو بار قهرمان  آسیا بوده و دو مدال نقره و یک برنز در بازیهای آسیایی بدست آورده است.

تیم ایران دومین مدال طلا را بدست آورد و در ردیف 32 جدول مدالها ایستاد. ورزشکاران ایرانی 2 مدال نقره و دو برنز بدست آوردند. تیم چین با 38 مدال طلا، 31 نقره و 18 برنز، و آمریکا، 35 طلا، 38 نقره و 33 برنز و ژاپن، 26 طلا، 12 نقره و 17 برنزو بریتانیا  با 20 طلا، 21 نقره و 22 برنز و روسیه با 19 طلا، 25 نقره و 23 برنز در ردیفهای از اول تا پنجم قرار گرفته اند.

در مسابقات زنان در گروه بالای 61 کیلوگرم، فرجال عبدالعزیز از مصر مدال طلا را بدست آورد. ایرینا زارتسکایا از جمهوری آذربایجان مدال نقره را بدست آورد و گون لی از چین و صوفیا برولتسوا از قزاقستان صاحب مدال برنز شدند.

​گفتنی است که در سال 2016، در جریان 129 – مین نشست کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفته شد ورزش کاراته جزئی از برنامه مسابقات المپیک توکیو بشود. در سال 2019 مشخص شد که کاراته شامل برنامه المپیاد -2024 پاریس نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала