اتهام زنی‌های ضد ایرانی انگلیس در سازمان ملل

© AFP 2023 / Timothy A. Claryاتهام زنی‌های ضد ایرانی انگلیس در سازمان ملل
اتهام زنی‌های ضد ایرانی انگلیس در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
اشتراک
نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد مقامات ایرانی را در موضوع حمله به نفتکش متهم کردند.

به گزارش اسپوتنیک، باربارا وودوارد، سخنگوی بریتانیا در سازمان ملل این باره به خبرنگاران گفت: حمله به نفتکش در دریای عرب توسط مقامات ایرانی برنامه ریزی شده و شواهد آن به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده است.

وی پس از بحث در مورد این حادثه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: "انگلستان می داند که ایران مسئول این حمله است. ما می دانیم که این حمله عمدی و هدفمند بوده است. هیچ بهانه‌ای برای آنچه رخ داده وجود ندارد - حمله دولتی به کشتی غیرنظامی که در آبهای بین المللی به طور مسالمت آمیز حرکت می کرد."

بیانیه جی ۷: رفتار ایران تهدیدی برای امنیت بین المللی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.08.2021
بیانیه جی ۷: رفتار ایران تهدیدی برای امنیت بین المللی است

وودوارد توضیح داد که در حمله به نفتکش مرسر استریت از یک هواپیمای بدون سرنشین استفاده شده است که فقط توسط ایران تولید و مورد استفاده قرار می گیرد.

در این حمله که هفته گذشته رخ داد، دو خدمه - شهروندان انگلیسی و رومانی - کشته شدند. نفتکش متعلق به یک تاجر اسرائیلی بود.

پیشتر دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس نیز حمله به نفتکش مرسر استریت را اقدامی عامدانه و هدفمند دانست و گفت که انگلیس با شرکای بین المللی خود در خصوص پاسخی هماهنگ به این اقدام کار می کنند.

همچنین در همین زمینه چندی پیش، سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پی اتهامات اخیر علیه ایران به رئیس شورای امنیت نامه نوشت.

وی در این نامه با اشاره به اتهامات وارد شده از سوی اسرائیل و شماری از کشورهای غربی نوشت، این ادعای بی اساس - که برای اولین بار بلافاصله پس از حمله و با مقاصد سیاسی آشکار،  توسط رژیم اسرائیل مطرح شد - از نظر واقعیات موجود، نادرست و از نظر سیاسی و اخلاقی غیرمسئولانه است و بر این اساس قاطعانه رد می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала