تا سال 1404 تولید سالیانه ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها هدفگذاری شده است

© Flickr / Judy van der Veldenگوهرسنگ
گوهرسنگ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.08.2021
اشتراک
پیش‌نویس سند توسعه زنجیره فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در مرحله تصویب نهایی قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از تصویب پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها و هدفگذاری تولید سالیانه ۵۰۰ تن فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها در افق ۱۴۰۴ خبر داد.

وی در ادامه افزود: « پارسال تدوین چهار برنامه عملیاتی برای توسعه زنجیره صنعتی پوشاک و کفش، فلزات گرانبها، غذایی و آشامیدنی و لوازم‌خانگی که ۴۰ درصد ارزش تولیدات صنعتی را شامل می‌شوند، هدفگذاری شد.

صادرات و واردات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
افزایش صادرات محصولات معدن و صنایع معدنی ایران

تسهیل زیرساخت‌های تامین، تولید و تجارت، توسعه صادرات و تقویت تولید، توسعه ساخت داخل و مدیریت واردات، توانمندسازی نیروی انسانی و تقویت طراحی و تحقیق و توسعه و همچنین اصلاح قوانین، مقررات و بخشنامه‌های مانع تولید، از مهمترین محورهای برنامه های عملیاتی توسعه زنجیره صنعتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها است.

برنامه عملیاتی فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها مانند دیگر برنامه‌ها با استفاده از نظرات بخش خصوصی تدوین شده و پس از اصلاحات نهایی با حضور وزیر صنعت رونمایی و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ خواهد شد.

عمده مباحث مطروحه در حوزه ضوابط واردات و صادرات است، موارد بعدی درباره تسهیل زیرساخت‌های تولید و تجارت است و موضوعات ترویجی و تشویقی صادرات و تولید نیز در این سند دیده شده است.

برنامه‌ریزی به‌منظور حمایت از تولید داخل بدلیجات، زیورآلات، اکسسوری (هرگونه لوازم جانبی غیر از پوشاک که در کنار لباس‌های پوشیدنی استفاده می‌شود)، مجسمه و جعبه جواهر نیز در قالب این برنامه دیده شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала