علت تلاش غرب برای القای ناامنی در دریای عمان

© AFP 2023 / Henghameh Fahimiعلت تلاش غرب برای القای ناامنی در دریای عمان
علت تلاش غرب برای القای ناامنی در دریای عمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2021
اشتراک
بر اساس گزارش نیروهای دریایی ایران در دریای عمان و خلیج فارس، شرایط عبور و مرور شناورهای تجاری کاملا عادی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، تاکنون هیچیک از منابع رسمی دریانوردی یا کشورهای حوزه خلیج فارس گزارشی از وقوع رخداد غیر قابل کنترل در منطقه اعلام نکرده‌اند.

حمله به یک کشتی در نزدیکی امارات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
حمله به یک کشتی در نزدیکی امارات

از بعدازظهر امروز سه شنبه 12 مردادماه اخبار جهت‌دار و مشکوکی از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی در خصوص رخدادهای دریایی در خلیج فارس و دریای عمان منتشر شده است. این اخبار دارای منبع روشن و مورد تایید نیست اما دارای جهت گیری است.

مهمترین خبری که در این چارچوب از سوی وب سایت روزنامه تایمز منتشر شد اعلام برخورد یک کشتی سنگاپوری به نام «آسفالت پرینسس» با مین در سواحل بندر فجیره در امارات متحده عربی بود.

اسکای نیوز عربی نیز بلافاصله در صفحه توییتر خود اعلام کرد: گروه دریایی UKMTO وابسته به نیروی دریایی انگلیس، احتمال ربوده شدن 4 کشتی تجاری در آب‌های عمان را رد نکرد.

در پی این جوسازی گسترده، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نسبت به هرگونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد. یک منبع ارشد نظامی حاضر در منطقه خلیج فارس به «نورنیوز» گفت: بر اساس گزارش نیروهای دریایی ایران در دریای عمان و خلیج فارس، شرایط عبور و مرور شناورهای تجاری کاملا عادی است و تاکنون هیچیک از منابع رسمی دریانوردی یا کشورهای حوزه خلیج فارس گزارشی از وقوع رخداد غیر قابل کنترل در منطقه اعلام نکرده‌اند.

به طور قطع جنگ روانی ایجاد شده از سوی رسانه‌های تابلودار غربی و منطقه‌ای برای ناامن نشان دادن منطقه خلیج فارس اهداف خاصی را دنبال می‌کند که بزودی ابعاد ان مشخص خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала