رئیسی: اقتصاد کشور را شرطی نمی کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ابراهیم رئیسی
 ابراهیم رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
اشتراک
رئیسی در این مراسم گفت: ما به دنبال رفع تحریم ها هستیم اما اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، سید ابراهیم رئیسی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری سیزدهم که صبح روز سه شنبه با حضور رهبر انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه امام خمینی برگزار شد، بیان داشت: شرط ادب و احترام در حکم تنفیذ از سوی رهبر معظم انقلاب این بود که دست مبارک ایشان را می بوسیدم، اما به دلیل شرایط موجود این توفیق از من سلب شد.  

وی تصریح کرد: به جا است نسبت به همه خدماتی که تا کنون ارائه شده و همه کسانی که در پیشرفت کشور نقش داشتند و در این پیشرفت‌ها سهیم بودند، صمیمانه سپاسگزار باشم و نسبت به همه کسانی که خدمت کردند و در این پیشرفت ها سهیم بودند ادای احترام کنم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انتخابات ۲۸ خرداد جلوه‌ای از مردم سالاری دینی بود، تاکید کرد: در ابن انتخابات مردم علی رغم همه مشکلات و دشمنی های دشمنان انقلاب و شرایط بهداشتی و کرونایی، حضوری با شکوه داشتند و حماسه بزرگی در کنار حماسه هایی که تا کنون به دست توانای مردم و با اراده مردم خلق شده بود، خلق کردند. حماسه ای که دوستان را امیدوار و دشمنان را ناامید کرد.

رئیسی بیان داشت: همه مردم در حماسه ۲۸ خرداد نقش داشتند و باید از همه اقشار، پیر و جوان، همه گویش ها، اقوام و مذاهب و همه مردم به ویژه آنها که مردم را به مشارکت برای حضور در انتخابات دعوت کردند و عزیزان فرهیخته ای که نقش آفرین بودند به ویژه در رأس همه آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکر کرد.  

برگزاری مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران+ فیلم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
برگزاری مراسم تنفیذ سیزدهمین دوره‌ی ریاست جمهوری اسلامی ایران+ فیلم

وی به انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و اظهار داشت: پیام مردم در ۲۸ خرداد پیام تحول خواهی،  عدالت خواهی و پیام مبارزه با فساد، فقر و تبعیض بود. پیام مردم در ۲۸ خرداد، پیام اجرای سیاست های اعلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی و توجه به ارزش های والای انقلاب اسلامی و پاسداری و پاسداشت خون مطهر شهیدان بود.

رئیس‌جمهور گفت: پیام ۲۸ خرداد پیام ضرورت رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بود. اینها پیام هایی بود که مردم با رای خود دادند و از دولت برخواسته از رای خود خواستند عدالت را تحقق بخشند و با فساد مبارزه کنند و به روابط ناسالم اداری و رانت خواری ها و هر گونه ضد ارزش پایان بدهد که هیچ گونه تناسبی با اساس انقلاب در این کشور ندارد. این پیام و خواست مردم بود.  

رئیسی گفت: در یک کلمه و جمله عرض کنم، پیام مردم پیام تغییر وضع موجود بود. شرایط و وضعیتی که در آن قرار داریم مانند تورم ۴۴ درصد، رشد نقدینگی ۶۸۰ درصدی در این سالها، بدهی های دولت که از سال ۹۴ سه برابر شده، مشکلات بسیاری که در زندگی مردم اثر گذاشته و علاج کردن وضعیت کسری بودجه ۴۵۰ هزار میلیاردی، وضعیت مردم را وضعیت نامناسبی کرده است. هم به دلیل دشمنی دشمنان اسلام و هم به دلیل کاستی ها و مشکلاتی که در درون داشتیم، وضعیت امروز را وضعیت مناسبی نمی دانیم.  

وی گفت: آنچه مردم از دولت جدید خواستند تحول است. برنامه ما نیز برنامه تحولی است. ما به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم اما اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد و سفره مردم را به اراده بیگانگان گره نمی‌زنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала