کیانوش جهانپور: جزئیات ثبت‌نام دیابتی‌ها برای تزریق واکسن کرونا مشخص شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران
کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
اشتراک
سرم‌های تزریقی تولید داخل مدیریت می‌شوند تا در بیمارستان‌ها، مراکز درمان سرپایی و اورژانس‌ها استفاده شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « فارس نیوز»، کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو از دستور وزیر بهداشت جهت خرید فوریتی سرم تزریقی و ورود آن به زنجیره توزیع در اسرع وقت خبر داد.

وی در ادامه توضیح داد: «نحوه ثبت‌نام بیماران دیابتی در سامانه واکسیناسیون وزارت بهداشت، مشخص شده است. بیماران زمینه‌ای با اولویت بیماران دیابتی و بیماران دیابتی هم با اولویت بیماران دریافت‌کننده انسولین اعم از قلمی و ویال که تشکیل پرونده داده و در سامانه وزارت بهداشت ثبت هستند.

 موفقیت در کاهش ارز اختصاصی به دارو و تجهیزات پزشکی در ایران در سال 99  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
موفقیت در کاهش ارز اختصاصی به دارو و تجهیزات پزشکی در ایران در سال 99

با توجه به این‌که یکی از خطوط تولید در حال اصلاح بوده است و پیش‌بینی کاهش نسبی تولید انجام شده بود و  از مدتی قبل تمهیداتی برای خرید و واردات سرم از کشورها انجام شده بود که متاسفانه با توجه به گرفتاری شدید این کشور در همه‌گیری کووید-۱۹، از خروج این محموله ممانعت شد.

ظرف ۴۸ ساعت گذشته با دستور وزیر بهداشت دستور خرید فوریتی سرم تزریقی از کشور ثالث صادر شده که به‌زودی و در اسرع وقت وارد زنجیره توزیع خواهد شد. علاوه بر این سرم‌های تزریقی تولید داخل هم مدیریت می‌شوند تا در بیمارستان‌ها، مراکز درمان سرپایی و اورژانس‌ها استفاده شوند. فعلاً داروخانه‌های بیمارستانی این سرم‌ها را در اختیار بیماران قرار می‌دهند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала