در بندر رجایی ۵۵۰ فروند کشتی پهلو گرفت

© Sputnik / Shiva Abshenasبندر ایران
بندر ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2021
اشتراک
‌‌در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران ۵۶۴هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، علیرضا محمدی کرجی‌ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۵۵۰ فروند کشتی در بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران خبر داد و افزود که در سال جاری ۵۶۴هزار TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است.

وی در ادامه گفت: «از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، در مجموع 563 هزار و 908 هزار TEU عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی صورت گرفته است. از ابتدای امسال تا کنون، 550 فروند کشتی کانتینری در اسکله اختصاصی این بندر پهلودهی شده است.

ارزیابی کارشناس در احتمال درگیری روسیه و آمریکا در دریا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
ارزیابی کارشناسی در احتمال درگیری روسیه و آمریکا در دریا

از این میزان عملیات تخلیه و بارگیری، 268 هزار و 958 هزار TEU در ترمینال شماره 1 کانتینری این بندر و 294 هزار و 950 هزار TEU در ترمینال شماره دو به ثبت رسیده است که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل، آمارها رشد 16درصدی را نشان می‌دهند.

علی‌رغم شرایط متأثر از دلتاویروس، و قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا، با تمهیدات اندیشیده‌شده و رعایت دقیق الزامات بهداشتی و مراقبتی و همچنین استقرار و نظارت دستگاه‌های متولّی، فعالیت در تمام اسکله‌های بندر شهید رجایی بی‌وقفه و همچون گذشته به‌شکل 24ساعته ادامه دارد.

بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت سالانه 6.3 میلیون TEU، یکی از بنادر مهم منطقه به‌شمار می‌آید که با بهره‌برداری کامل از فاز سوم پایانه کانتینری که بخشی از آن در 24 تیرماه سال جاری در ارتباط تصویری با رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و همچنین اتمام دیگر بخش‌های این فاز به ظرفیت 8.5 میلیون TEU در سال دست خواهد یافت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала