معاون وزیر بهداشت: شرایط سختی در همه‌گیری ویروس دلتا داریم

© Photo / Unsplash/Fusion Medical Animationکرونا همچنان در کمین ایرانیان
کرونا همچنان در کمین ایرانیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.08.2021
اشتراک
کشور وارد بحران بسیار شدیدی شده و بسیاری از استان‌های بزرگ کشور در شرایط ناپایدار قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، قاسم جان‌بابایی، ‌معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت که کشور در حال حاضر شرایط سختی را از نظر همه‌گیری ویروس «دلتا کرونا» تجربه می‌کند.

وی در ادامه افزود: «حتی اگر محدودیت‌هایی در ستاد ملی کرونا به تصویب برسد حداقل 10 تا 14 روز زمان لازم است تا نتایج آن مؤثر واقع شود؛ بنابراین تجربه‌های مناسبی که دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا داشته باید مورد استفاده قرار گیرد تا بتوان در شرایط کنونی به بیماران خدمات مناسبی را ارائه داد.

پزشک بیمارستان مفید تهران: بخش‌های اطفال‌مان پر از بیماران کرونایی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.07.2021
پزشک بیمارستان مفید تهران: بخش‌های اطفال‌مان پر از بیماران کرونایی است

تأمین دستگاه‌های سی.تی.اسکن در بیمارستان‌های قائم(عج)، کامیاب، طالقانی، امداد و نجات جنوب و شهید هاشمی‌نژاد، از جمله برنامه‌هایی است که به طور حتم از طریق وزارت بهداشت پیگیری خواهد شد.

تمام بیمارستان‌ها باید برای راه‌اندازی بخش سرپایی اقدام کنند تا بتوان خدمات را به بیمارانی که نیاز به بستری دائمی در مراکز درمانی ندارند و تنها باید دارو‌های تزریقی را دریافت کنند به شکل سرپایی ارائه داد.

می‌توان از ظرفیت کلینیک‌های بخش خصوصی و یا وابسته به سایر ارگان‌ها برای ارائه خدمات سرپایی به بیماران و تزریق دارو‌های ویژه کرونا استفاده کرد. بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه، ظرفیت خدمات رسانی به بیماران را دارا هستند و نیازی به راه اندازی بیمارستان‌های صحرایی نیست».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала