نماینده مجلس ایران: دولت آینده مواضع ما را در وین تقویت می‌کند

© REUTERS / EU Delegation in Viennaنماینده مجلس ایران: دولت آینده مواضع ما را در وین تقویت می‌کند
نماینده مجلس ایران: دولت آینده مواضع ما را در وین تقویت می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2021
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران گفت: دولت آینده مواضع ملی‌تر دارد و می‌تواند با تقویت اقتصاد داخلی مواضع ما را در وین تقویت کند و این بیش از اینکه به ضرر ایران باشد به ضررآمریکا تمام خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از میزان، ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها سعی می‌کردند تا موضوعات دیگری را به مذاکرات اضافه کنند، گفت: این رویکرد آمریکایی حتما با واکشن ایران مواجه شده و خواهد شد.

روسیه: در مذاکرات وین پیشرفت خوبی در قدمهای متوالی میان آمریکا و ایران در بازگشت به برجام وجود دارد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
روسیه: در مذاکرات وین پیشرفت خوبی در قدمهای متوالی میان آمریکا و ایران در بازگشت به برجام وجود دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها با روند درستی وارد مذاکرات می‌شدند این مذاکرات می‌توانست به سرعت به نتیجه برسد، اما این خطای آن‌ها بود که مذاکرات را با مواضع خودشان طولانی کردند و در حال حاضر هم مجبورند با موضوع طبیعی تغییر دولت در ایران مواجه باشند.

وی اظهار داشت: برداشت بنده این است که دولت آتی مواضع ملی‌تر دارد و می‌تواند با تقویت اقتصاد داخلی مواضع ما را در وین تقویت کند و این بیش از اینکه به ضرر ایران باشد به ضررآمریکا تمام خواهد شد.

عمویی بیان داشت: یکی از خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران این بوده که آمریکا به صورت یک جانبه، غیر قانونی و خلاف قطعنامه سازمان ملل آمریکا از برجام خارج نشود و به نوعی این روند دوباره تکرار نشود، به همین جهت یکی از مطالبات ایران این بوده که طرف مقابل تضمین کند که اگر مایل به برگشت بین اعضای ۵+۱ است، در این مجموعه بماند و دوباره این اشتباه را تکرار نکند لذا آمریکایی‌ها حاضر نشدند در این زمینه یک تضمین واقعی به ایران بدهند و این یکی از چالش‌های ما در مذاکرات بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران با بیان اینکه ما اعتمادی به نیت آمریکایی‌ها نداریم اظهارداشت: ما نمی‌دانیم هدف آمریکایی از بازگشت به برجام چیست آیا می‌خواهند از ظرفیت‌های این توافق علیه ایران استفاده کنند؟ یعنی اسنپ بک را فعال کنند و یا اینکه می‌خواهند این توافق را اجرا کنند؟ بنابراین یکی از مطالبات ایران همیشه این بوده که تضمینی واقعی در این زمینه اخذ شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала