پرسپولیس برای پنجمین بار قهرمان ایران شد

CC BY 4.0 / IRNA / پرسپولیس
پرسپولیس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.07.2021
اشتراک
تیم فوتبال پرسپولیس پس از کسب پیروزی مقابل پیکان و کسب ۶۷ امتیاز برای پنجمین پیاپی به عنوان قهرمانی در لیگ برتر ایران دست یافت.

به گزارش اسپوتنیک، شب گذشته هفته سی‌ام لیگ برتر بیستم فوتبال ایران با برگزاری هشت دیدار همزمان آغاز شد و پرسپولیس قهرمان این دوره از رقابت ها شد.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران، شب گذشته موفق شد در ورزشگاه شهر قدس با تیم پیکان را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و به قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران برسد. 

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от P e r s e p o l i s (@perspolis)

پرسپولیس موفق شد با 67 امتیاز به پنجمین قهرمانی پیاپی خود برسد که سه قهرمانی این تیم با برانکو ایوانکوویچ کسب شده است و یحیی گل‌محمدی نیز دو بار موفق شد این تیم را به قهرمانی برساند. با این حال پس از قهرمانی فصل گذشته پرسپولیس، بسیاری این قهرمانی را حاصل کار برانکو و گابریل کالدرون می‌دانستند که گل‌محمدی آن را به سرانجام رسانده، اما این بار قهرمانیِ مستقل پرسپولیس با گل‌محمدی که این مربی از ابتدای فصل تیمش را هدایت می‌کرد، او را از زیر سایه دو مربی خارجی قبلی این تیم خارج کرد و پرسپولیس نیز به رکوردی تاریخی دست پیدا کرد.

پس از پرسپولیس سپاهان با 65 امتیاز رتبه دوم جدول را در اختیار گرفت، استقلال با 56 امتیاز در رتبه سوم ایستاد و رتبه چهارم جدول نیز به تیم تراکتور تبریز با 45 امتیاز رسید و این تیم در صورت قهرمانی استقلال در رقابت‌های جام حذفی، می‌تواند به عنوان سهمیه چهارم و پلی‌آف ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند.

همچنین در انتهای جدول که سقوط ماشین‌سازی تبریز مسجل شده بود، سقوط سایپا نیز که قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرده بود، با شکست 5 بر یک مقابل تراکتور قطعی شد تا این تیم پس از 20 دوره حضور متوالی در لیگ برتر، طعم سقوط را بچشد. تیمی که در این فصل سه سرمربی را روی نیمکت خود دید، اما گویا این تیم برای سقوط اشتیاق بالایی داشت که در نهایت این اتفاق رقم خورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала