دومین محموله واکسن اهدایی ژاپن وارد ایران شد

© REUTERS / Leonhard Foeger دومین محموله واکسن اهدایی ژاپن وارد ایران شد
 دومین محموله واکسن اهدایی ژاپن وارد ایران شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.07.2021
اشتراک
دومین محموله از واکسن آسترازنکا اهدایی از طرف ژاپن به ایران امروز (جمعه) وارد ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزرات بهداشت ایران اعلام نمود که محموله دوم اهدایی ژاپن بیش از یک میلیون دوز است که با هماهنگی وزارت خارجه   وارد فرودگاه امام خمینی و تحویل نمایندگان وزارت بهداشت شده است.

  ۱.۸ میلیون دز واکسن اهدایی ژاپن، فردا به تهران می‌رسد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2021
۱.۸ میلیون دز واکسن اهدایی از ژاپن، فردا به تهران می‌رسد

پیش از این، سفیر ژاپن در ایران  در سخنانی اعلام نمود که پس از گذشت تنها دو هفته از زمان اعلام موتگی وزیر امور خارجه ژاپن در تاریخ ۱۳ ژوئیه در خصوص اهدای واکسن، امروز در یکی از مراکز بهداشتی، شاهد تزریق واکسن‌های اهدایی ژاپن به شهروندان ایرانی بودم و از دیدن این صحنه بسیار شادمان شدم. محموله اول واکسن‌های اهدایی، یکم مردادماه به ایران رسید و ۱.۸ میلیون دز نیز فردا (هشت مرداد) به ایران خواهد رسید.

پیشتر کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو با اعلام زمان ورود این دو محموله از واکسن آسترازنکا اهدایی دولت و ملت ژاپن به کشور، در این باره گفته بود:  با توجه به آغاز بازی‌های المپیک، هماهنگی های فشرده ای برای انتقال این محموله ها صورت پذیرفته است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت فعلی تزریق واکسن در کشور، محموله های اینچنینی می تواند واکسن مورد نیاز کشور را تا زمان کفایت واکسن‌های تولید داخل، تامین کند.

اهدای این محموله در راستای پروژه Last One Mile می باشد.

کشور ژاپن تحت پروژه حمایت لست وان مایل (Last One Mile) اهمیت زیادی نسبت به حمایت همه جانبه از ارسال تا تزریق واکسن های اهدایی دولت ژاپن به شهروندان کشورهای گیرنده واکسن قائل می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала