استفاده آمریکا از تحریم‌ها برای جلوگیری از تولید پهپاد توسط ایران

© Photo / IRNAاستفاده آمریکا از تحریم‌ها برای جلوگیری از تولید پهپاد توسط ایران
استفاده آمریکا از تحریم‌ها برای جلوگیری از تولید پهپاد توسط ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2021
اشتراک
روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت که آمریكا قصد دارد از تحریم‌ها برای جلوگیری از تولید هواپیماهای بدون سرنشین توسط ایران استفاده كند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام داشت که ایالات متحده قصد دارد یک کمپین تحریم با هدف جلوگیری از توسعه و تولید هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های هدایت شونده از سوی ایران را آغاز کند، زیرا این مسئله را تهدیدی برای خود و متحدانش می‌داند.

نتانیاهو: ایران به خاک اسرائیل پهپاد مسلح ارسال کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2021
نتانیاهو: ایران به خاک اسرائیل پهپاد مسلح ارسال کرده است

همانطور که این روزنامه اشاره می‌کند، نمایندگان سرویس‌های اطلاعاتی غربی، برنامه‌های ایران برای توسعه بخش تسلیحات از راه دور را "تهدید فوری‌تر برای ثبات در خاورمیانه" نسبت به برنامه‌های غنی سازی اورانیوم و ایجاد موشک‌های بالستیک می‌دانند.

وال‌استریت ژورنال به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی می‌نویسد که "این بخشی از یک رویکرد جامع است زیرا ما با تمام جنبه های تهدید ایران برخورد می‌کنیم".

همچنین یادآور می‌شود که طی سالهای گذشته، ایالات متحده برخی از برنامه‌های موشکی ایران را تحریم کرده است، اما مقامات آمریکایی معتقدند که تمرکز بر تأمین کنندگان ایرانی قطعاتی که برای ایجاد هواپیماهای بدون سرنشین و موشک‌های هدایت شونده دقیق استفاده می‌شوند، می‌تواند یک روش موثرتر برای خنثی کردن این فعالیتها باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала