واکنش‌ ایرانیها به مبارزه کیمیا علیزاده در توکیو

© AFP 2023 / Kirill Kudryavtsevواکنش‌ ایرانیها به مبارزه کیمیا علیزاده در توکیو
واکنش‌ ایرانیها به مبارزه کیمیا علیزاده در توکیو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2021
اشتراک
پس از مبارزه کیمیا علیزاده درتوکیو و در تیم پناهندگان، بسیاری از کاربران ایرانی در شبکه‌های مجازی به حمایت از وی پرداختند.

به گزارش اسپوتنیک، کیمیا علیزاده، تکوندوکار ایرانی و دارنده مدال برنز المپیک ریو، در این دوره از رقابت‌های المپیک در توکیو در قالب تیم پناهندگان به رقابت پرداخت.

وی در دیدار نخست خود در مقابل تکواندو کار تیم ملی ایران و هم تیمی سابق و دوست خود، ناهید کیانی قرار گرفت. این دیداری سخت برای هر دوی آنها و برای مردم ایران بود و از پیش از این دیدار کاربران در فضای مجازی احساس خود را در اینباره به اشتراک گذاشتند.

در پایان این دیدار به سود کیمیا علیزاده به پایان رسید.

از دیگر حاشیه‌های این دیدار این بود که گزارشگر تلویزیون ایران در جریان این مبارزه، نام کیمیا علیزاده را به زبان نیاورد و حتی فراتر از آن، وی را با عنوان بی سرزمین یاد کرد.

این مسئله با واکنش‌های زیادی بین کاربران فضای مجازی و ورزشکاران و بازیگران ایرانی در حمایت از علیزاده روبرو شد.

@NiloofarHamedi در توئیتر خود نوشت:

​@FattahiFarzad نیز در حمایت از کیمیا علیزاده و در واکنش به اقدام صدا و سیمای ایران نوشت:

نکته جالبی که از دید کاربران پنهان نماند این بود که کیمیا علیزاده اسم خود را به زبان انگلیسی و با سر رنگ پرچم ایران بر روی لباسش نوشته است.

کابر ardeshir_pashang هم این مسئله را مورد تحلیل قرار داد  و در حساب اینستاگرامش به حمایت از تنها مدال آور زن ایرانی المپیک پرداخت:

کاربر  دیگری در توئیتر با انتشار تصویری از آغاز مبارزه کیمیا علیزاده و ناهید کیانی با این عنوان یاد کرد؛ IRAN vs Islamic Republic of Iran:

​و یا کاربر دیگری از این مبارزه را میارزه‌ای بین ایران و ایران نامید (Iran vs Iran):

برخی از دیگر از کاربران هم از کیمیا انتقاد کرده  بیشتر با دیدگاه رسمی و حکومتی ایران همصدا هستند و علیزاده را متهم به خیانت می‌کنند، 

برخی از شخصیت‌های شناخته شده ایرانی همچون بازیگران و ورزشکاران نیز به این رویداد واکنش نشان دادند، به عنوان نمونه، ​بهرنگ علوی، بازیگر ایرانی در توئیتر خود از کیمیا علیزاده حمایت کرد و نوشت؛ تو هنوزم افتخار ایرانی:

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала