جنگل های هیرکان همچنان در طعمه آتش + ویدئو

© REUTERS / Rafael Marchanteجنگل های هیرکان همچنان در طعمه آتش + ویدئو
جنگل های هیرکان همچنان در طعمه آتش + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.07.2021
اشتراک
آتشی که حوالی ظهر دیروز از یک زمین زراعی به عرصه‌ های جنگلی روستای گوگل در شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان سرایت کرده بود، همچنان در حال پیشروی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حوالی ساعت ۱۲ ظهر امروز آتش از زمین زراعی حاشیه جنگل در روستای "گوگل" این شهرستان به عرصه‌ های جنگلی سرایت کرد و با توجه به وزش شدید باد و گرمای ۴۲ درجه‌ ای هوا آتش به سرعت زبانه کشید و گسترش پیدا کرد.

​آتش اکنون در محدوده‌ ای به نام بش‌ اویلی و صادق‌ آباد همچنان در حال پیشروی است و با اینکه نیروهای مردمی و منابع طبیعی از همان ساعات اولیه به منطقه اعزام شدند.

گرمای هوا در ۲-۳ روز اخیر و کاهش شدید رطوبت هوا، عرصه‌ های جنگلی را مستعد بروز حریق کرده ‌و متأسفانه آتش‌ زدن کاه و کلش گیاهان در اراضی زراعی حاشیه جنگل برای کشت دوم از سوی برخی کشاورزان، آتش را به جان جنگل‌ های هیرکانی انداخته است.

این در حالی است که بارها هم منابع‌ طبیعی و هم دستگاه قضا به کشاورزان درباره آتش‌‌ زدن بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی هشدار دادند و این کار را مستلزم مجازات قانونی دانستند اما متأسفانه این اتفاق در گوشه و کنار استان در ماه‌ های خرداد و تیر دیده می‌ شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала