آخرین جزئیات از نا آرامی ها در استان خوزستان

© Sputnikآخرین جزئیات از نا آرامی ها در استان خوزستان
آخرین جزئیات از نا آرامی ها در استان خوزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
شب گذشته در استان خوزستان تجمعاتی به صورت محدود و مسالمت آمیز برگزار شد .

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا وسیما، در پی تنش‌های آبی به وجود آمده در خوزستان در چند شب گذشته تجمعاتی در این استان شکل گرفت، شب گذشته خوزستان شرایط آرامی را سپری کرد و تنها در شهر‌های مسجد سلیمان، سوسنگرد، ایذه، الهایی، برومی، تجمعاتی پراکنده، مسالمت آمیز و بدون شعار‌های هنجار شکنانه صورت گرفت.

واکنش آمریکا به ناآرامی‌ها در خوزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
واکنش آمریکا به ناآرامی‌ ها در خوزستان

شب گذشته در سوسنگرد به جز چند تجمع محدود شرایط آرام بود و تجمعاتی که بیشتر در غرب خوزستان اتفاق افتاد به شرق خوزستان مثل شهر‌های مسجد سلیمان و ایذه رسیده است.

هر چند که در دو شهر مسجد سلیمان و ایذه هم به صورت محدود تجمعاتی شکل گرفت.

نماینده مردم شوش هم با حضور در بین تجمع کنندگان، از آن‌ها خواست مواظب ضد انقلاب و بر هم زنندگان نظم کشور باشند تا معاندین از این آب گل آلود ماهی نگیرند.

با افزایش خروجی سد کرخه از ۷۵ متر مکعب بر ثانیه به ۱۴۰ متر مکعب بر ثانیه رودخانه‌ها و مزارع و شالیزار‌ها پایین دست در استان خوزستان سیراب شد.

با پیگیری‌های سپاه و بسیج، تانکر‌های آب رسان به ۲۰ درصد مساحتی از خوزستان که دچار تنش آبی بود، رسید و اکنون هیچ نقطه‌ای از خوزستان بدون آب نیست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب تصریح کرد : یک تانکر ۱۵ هزار لیتری و ۷ تانکر ۱۰ هزار لیتری به مدت یک هفته در روستا‌های بستان برای اهالی، دام و احشام روستائیان آبرسانی می کنند .

امیر سرتیپ دوم بیدادی بیان داشت:  روزانه ۱۷۰ هزار لیتر و در مجموع در یک هفته یک میلیون و ۱۹۰ هزار لیتر آب شرب در این منطقه توزیع می‌شود.

تنش آبی ۷۰۲ روستای خوزستان ظرف یک سال حل می‌شود

استاندار خوزستان اظهار داشت: درکل استان هدفگذاری شده که مشکل آب حدود ۷۰۲ روستا با اعتبارات خیلی خوب ملی، استانی و قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی سپاه و ستاد اجرایی امام و بنیاد مستضعفین، ظرف حداکثر یک سال برطرف شوند.

دادستانی خوزستان تاکید داشت: مردم صف خود را از ضد انقلاب جدا کنند.

دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی خوزستان با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر پیگیری حقوق مردم و مطالبات به حق آنان اعلام کرد: صف مردم غیور خوزستان از صف ضد انقلاب جدا بوده واجازه نخواهند داد گروه‌های وابسته به بیگانگان امنیت و آرامش خوزستان را به مخاطره اندازند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала