واکنش نماینده مردم اهواز در مجلس به تنش‌های آبی استان خوزستان

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش نماینده مردم اهواز در مجلس به تنش‌های آبی استان خوزستان
واکنش نماینده مردم اهواز در مجلس به تنش‌های آبی استان خوزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.07.2021
اشتراک
نماینده مردم اهواز در مجلس با تاکید بر ضرورت رهاسازی آب در خوزستان، خواستار اتمام هرچه سریعتر پروژه‌های تامین آب شرب در این استان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ایران در خصوص تنش‌های آبی استان خوزستان اظهار داشت: هر قدر در سنوات گذشته و خصوصاً یک سال گذشته در مجلس در مورد بحران های مدیریت منابع آب و برق در کشور تذکر دادیم متاسفانه به آن توجه نشده و الان هم شاهد پروژه‌های غیرکارشناسی انتقال آب از سرشاخه ها هستیم که از نظر زیست محیطی و علم منابع آب جای سوال دارد.

یک کشته و چند زخمی در ایذه خوزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
یک کشته و چند زخمی در ایذه خوزستان

یوسفی افزود: من از آقای اردکانیان که خودش را صاحب نظر در مسائل آب می داند تعجب می کنم. ایشان ما را توجیه کند در کجای دنیا ۲۵ شرکت فولادی در کویر کشور احداث می‌کنند و بعد هزاران کیلومتر آب را انتقال می دهند که آنجا را آباد کنند؟ با این روش ما اکوسیستم منطقه را به هم می زنیم؛ همان اتفاقی که برای دریاچه ارومیه افتاد و آن را به دریاچه نمک تبدیل کرد و نهایتا ۵ استان گرفتار شدند.

این عضو هیات رئیسه مجلس ایران یادآور شد: خوزستان به اندازه تمدن بشریت جلگه بوده؛ جلگه بین‌النهرین و هور، که از ایران تا عراق و بخشی از سوریه ادامه داشته است. این سوء مدیریت در حوزه منابع آب است و مردم این را می بینند. در سال ۹۸ شاهد سیل خود ساخته وزارت نیرو با عدم مدیریت منابع و رهاسازی منابع آب بودیم چرا که می‌خواستند بگویند خوزستان منابع آب مازاد دارد و آن را انتقال بدهند.

وی افزود: ما هنوز مصاحبه‌های برخی مسئولین وزارت نیرو و شخص آقای کلانتری در سال ٩٨ و ٩٩ را یادمان نمی‌رود که گفتند خوزستان تا ۵۰ سال آینده کمبود آب ندارد، خوب الان به مردم پاسخ بدهید چه شده که ۷۰۰ روستای استان خوزستان با ۵ سد بزرگ دچار تنش آبی شدید هستند و ۲۵ شهر مشکل جدی آب شرب دارند؟ اینها نشان‌دهنده سوء مدیریت است. در جنوب خوزستان ٢٠٠ روستا دچار کمبود آب و بی‌آبی هستند، دام مردم دارد از بین می‌رود و معیشت کشاورزان و دامداران به خطر افتاده و اینها همان سوءمدیریت است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала