ششمین روز اعتراضات به بی آبی در مناطق جنوبی ایران

© Sputnikششمین روز اعتراضات به بی آبی در مناطق جنوبی ایران
ششمین روز اعتراضات به بی آبی در مناطق جنوبی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.07.2021
اشتراک
در پی اعتراضات به بی‌ آبی و مدیریت نادرست در استان خوزستان، دامنه اعتراضات به چند شهر این استان چون دزفول، ماهشهر و ایذه گسترده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، همزمان با تغییرات اقلیمی کره زمین و تاثیر آن در سراسر جهان، ایران نیز مانند دیگر کشورها با مشکلاتی روبرو شده است؛ طبق اطلاعات اداره هواشناسی ایران دمای هوا در استان های جنوبی کشور همچون برخی از شهرهای خوزستان در طول روز به حدود پنجاه درجه سانتیگراد رسیده و بی آبی و مشکل قطعی برق، شهروندان به خصوص این استان را به زحمت انداخته است.

​مجتبی محفوظی نماینده آبادان نیز در جلسه علنی مجلس ایران گفت، که خوزستان هر روز شاهد یک بحران است، گاهی گرد و غبار، سیل و بی‌ آبی، خشکی تالاب‌ ها و عطش مردم.

وی در ادامه انتقادش افزود: به داد خوزستان برسید! آه مردم این منطقه گیرا است! اگر دست ما از کار بیفتد، اگر چشم ما از کار بیفتد، باز هم به حیاتمان ادامه خواهیم داد اما قلب تپنده کشور، خوزستان است.

او به نمایندگان مجلس گفت: به داد و فریاد مردم خوزستان مظلوم برسید و سهم این منطقه را از آنچه تقدیم کرده، بدهید.

ششمین روز از اعتراضات استان خوزستان نسبت به بی آبی می گذرد و گزارش های گوناگونی نسبت به وضعیت شهرهای خوزستان در صفحات مجازی منتشر می شود، که نشان دهنده ناآرامی ها می باشد.

در جریان ناآرامی های شب گذشته نیز، فریدون بندری سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر، اظهار کرد: در پی اغتشاشات شب گذشته در شهرک طالقانی، مأموران یگان امداد نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر در حین ماموریت توسط اغتشاشگران غافلگیر و در یکی از محلات از بالای پشت بام هدف رگبار گلوله قرار گرفتند.
وی افزود: در پی این حادثه درد منشانه یک مأمور یگان امداد این شهرستان به شهادت رسید و یک مأمور دیگر از ناحیه پا مجروح شد.
کاربران ایرانی نسبت به خبر کشته شدن ماموران نیروی انتظامی در جریان اعتراضات بی آبی و همزمانی با عید قربان متاثر شدند و ابراز همدردی با خانواده های داغدارشان کردند.

​کاربری نوشت: روز عید قربان که همه بهم پیام تبریک می‌دهند و عید را شادباش می‌گویند خبر شهادت بابا را برای این کودک خردسال بردند جرم بابا چه بود؟ حفظ نظم و امنیت همین کافی بود تا اغتشاشگران نقاب‌ دار او را با نامردی به رگبار ببندند.

کاربر دیگری نسبت به کشته شدن مامور انتظامی انتقاد کرده و نوشت: خون این شهید به گردن مسئولینی است که کار را به اینجا رساندند!

کاربر دیگری در واکنش به خبر کشته شدن مامور انتظامی سوالی پرسید: اگه نیروهای مسلح دارن به مردم تیراندازی میکنن چرا در ماهشهر باید یک مامور ناجا شهید و دیگری زخمی بشه؛ دوم با این شناختی که از مردم خونگرم و عزیز خوزستان داریم آیا همچین مردم دلیر و غیرتمند اعتراضات مسالمت آمیزشون رو تبدیل به خشونت می کنند، هرگز! اصلا همچین چیزی ممکن نیست.

​​از سویی دیگر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین ایران، وجود یک "باند فاسد امنیتی" را خاطر نشان شد و افزود: مردم خوزستان به حق صدایشان را بلند کرده‌اند. اما متاسفانه در کشور ما تحت تاثیر باند فاسد امنیتی با هر نوع مطالبه مردم و هر اعتراض مسالمت‌ آمیز مردم برخورد می‌ شود.

واکنش کاربران نیز نسبت به مشکل بی آبی در استان های جنوبی ایران گوناگون بوده و خوستار پیگیری مطالبات مردم شده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала