سومین روز بحران خوزستان

© Photo / IRNAسومین روز بحران خوزستان
سومین روز بحران خوزستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
در پی بحران کم آبی در استان خوزستان مسئولین ایرانی اقدام به ارسال تانکرهای آب به این منطقه کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بخشی از روستاها و مناطق حاشیه‌ ای خوزستان به دلیل خشکسالی و کمی بارش، با مشکل کم آبی و بی آبی رو به‌ رو هستند.

​پیش از این بسیج سازندگی سپاه خوزستان، آبرسانی به مناطقی از شهرستان هویزه و چند شهر و روستای دیگر استان را با تانکر آغاز کرد و این خدمت رسانی تا برقراری آب پایدار در این مناطق ادامه دارد.

همچنین فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش ایران در جنوب غرب؛ از توزیع یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر آب شرب در روستاهای بستان برای دام و احشام خبر داد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نیز از وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر، از روز جمعه تا اواسط هفته آینده در برخی نقاط خوزستان را خبر داد.

​محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بازدید میدانی از مناطق حاشیه رودخانه نیسان در شهرستان هویزه، گفت: همانطور که شما مردم می‌ گوئید، اگر دولت تغییر در خروجی آب سدها را به مردم اطلاع می‌ داد، شلتوک کاران، در مورد کاشت آن تصمیم می‌گرفتند و متحمل ضرر و زیان نمی‌شدند و دولت باید پاسخگوی ضرر و زیان‌های ناشی از سوء مدیریت آب در استان خوزستان باشد.

امید حاجتی مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی و تنش‌های آبی این استان از محل منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مبلغ ۵ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شد.

وی ابراز امیدواری کرد با تزریق این مبلغ شاهد کاهش مشکلات ناشی از کم آبی شهروندان عزیز این استان باشیم.

حاجتی افزود: این مبلغ به منظور کاهش اثرات خشکسالی و آبرسانی به عشایر و روستاییان، مقابله با تنش آب شرب، کشاورزی و منابع طبیعی، لایروبی کانال‌ها از محل بودجه تبصره ۱۴ قانون بودجه سال جاری است.

برخی از کاربران نیز از میزان کمبود آب خوزستان نوشتند و از درک اشتباه مردم نسبت به کمبود آب خوزستان انتقاد کردند.

​دسته دیگری از کاربران از مردم نسبت به راه اندازی کمپین آب برای کمک به مردم خوزستان گلایه کرده اند و خواستار مدیریت صحیح آب شدند نه دریافت بطری های آب.

​کاربر دیگری گفته: دو میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان دادید به نرگس کلباسی که ۸ هزار تا آب معدنی بخره برای پاک کردن صورت مساله بی آبی خوزستان!!؟ شما رو چه می‌شود هموطن؟!

​اسماعیل کهرم بوم‌ شناس و فعال محیط زیست: کسانی در مقام تصمیم‌ گیری هستند که روی کار کارشناس خط می‌زنند در حالی که کارهای تخصصی این چنینی نیاز به افراد کارشناس دارند. خوزستان الان آب دارد اما آب به دست مردم نمی‌رسد.

​علی شهبازی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، در خصوص آخرین وضعیت جریان آب در رودخانه‌های پایین‌دست سد کرخه اظهار کرد: در حال حاضر در تمامی شاخه‌های پایین دست سد کرخه همچنان روند افزایشی جریان در رودخانه‌ها ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала