ورود ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران توسط هلال احمر

CC BY-SA 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / AMIN AHOUEI / ورود ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران توسط هلال احمر
ورود ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران توسط هلال احمر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
اشتراک
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ایران، از توافق برای ورود ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران توسط هلال احمر با همکاری و هماهنگی‌ بین سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرضا عسکری مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ایران، اظهار کرد: در راستای انجام وظایف مجموعه در دوران پاندمی کرونا اقدام به تشکیل کارگروه تخصصی برای تأمین واکسن کرونا کردیم و پس از برقراری تعامل و هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو کشور، تأییدیه‌های لازم برای شرکت بازرگانی سها کیش وابسته به سازمان تدارکات پزشکی برای انجام مذاکره و نهایی کردن قرارداد خرید واکسن از منابع معتبر بین المللی در فروردین ماه ۱۴۰۰ صادر شد.

 بیمارستان‌ تهران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2021
کارشناس: خیز پنجم کرونا سهمگین‌تر از پیک‌های قبلی در ایران است

عسکری تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی‌های فی ما بین سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور هدف و سازمان تدارکات پزشکی توافق برای تأمین ده میلیون دوز واکسن کرونا نهایی شد.

وی ادامه داد: پس از نهایی شدن توافق درباره واردات واکسن کرونا، سازمان تدارکات پزشکی با ایجاد بستر مناسب و همچنین انجام ساز و کارهای داخلی و بین المللی، تاکنون در هفت پارت جداگانه موفق به واردات ۸ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن کووید-۱۹ شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر اضافه کرد: این هفت محموله تنها طی دو ماه گذشته وارد کشور شده و به محض ورود، تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است و همچنین پیش­ بینی می ­شود این رقم در آینده نزدیک به سقف ده میلیون دوز برسد.

وی یادآور شد: سازمان تدارکات پزشکی در صورت حمایت و تسهیل هماهنگی در سطح وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی آمادگی خود را برای عقد قرارداد برای تأمین و واردات ۳۰ میلیون دوز  دیگر از منابع معتبر بین‌المللی را اعلام می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала