هشدار درباره فرونشست زمین در ۴۴ منطقه و ۱۰۹ نقطه ایران

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / آب انتقالی امروز به شهر یزد ایران می‌رسد
آب انتقالی امروز به شهر یزد ایران می‌رسد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
رییس سازمان نقشه برداری ایران گفت: در صورت تداوم روند برداشت آب در ۴۴ منطقه و ۱۰۹ نقطه کشور که اعلام کرده‌ایم دچار فرونشست شده‌اند، قابل جبران نخواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، رییس سازمان نقشه برداری ایران امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه بین رؤسای سازمان‌ هواشناسی، سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه‌برداری و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، اظهار کرد: ۸۳ درصد بودجه ۱۴۰۰ به هزینه‌های جاری اختصاص پیدا می‌کند و کشور با زحمت که بتواند این هزینه‌ها را تامین کند، تنها ۱۷ درصد آن را می‌تواند به سمت زیرساخت‌ها ببرد. با مشکل عدم مراقبت و عدم هماهنگی بین دستگاه‌هایی که دارای داده‌ها و اطلاعات بسیار با ارزشی هستند که می‌تواند در کاهش هزینه مترتب از بلایای طبیعی و غیر طبیعی اثرگذار باشد، مواجهیم و هر دستگاهی به‌صورت یک جزیره عمل می‌کند.

هشدار درباره خطر فرونشست زمین در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2019
هشدار درباره خطر فرونشست زمین در تهران

وی ادامه داد: اتفاقی که امروز می‌افتد و پیام بسیار خوبی برای مردم دارد، این است که چهار دستگاه اثرگذار در حوزه‌های مختلف بلایای طبیعی و صدمات ناشی از آن در قالب این تفاهم‌نامه در مباحث زلزله، سیل، آتش‌سوزی و … دور یک میز جمع شده‌اند که هم‌افزایی کنند و یک وحدت رویه‌ای ایجاد کنند تا بتوانند هزینه‌های وارد شده بر مردم را به حداقل ممکن برسانند.

رییس سازمان نقشه برداری ایران تصریح کرد: اگر نحوه بهره‌برداری از آب در ۴۴ منطقه و ۱۰۹ نقطه‌ای که شناسایی و اعلام کرده‌ایم که دچار فرونشست شده‌اند، تداوم پیدا کند، دیگر قابل جبران نخواهد بود و این یک زنگ هشدار برای تمام مسئولان ملی و کشوری و به‌ویژه مردم است. شاید اکنون این روزها را به‌راحتی بگذرانیم، اما این منابعی که در اختیار ما است، امانتی است که باید به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

جعفرزاده با اشاره به اینکه ۱۴ گسل تهران که مردم نگران آن هستند، اکنون رصد می‌شود، گفت: حالا این چهار دستگاهی که با امکانات و اطلاعات موجود می‌توانند بحران‌ها را رصد کنند و امروز به سبب وجود خلأهای قانونی خودشان به‌خاطر دلسوزی نسبت به مردم که شایستگی بالاترین رسیدگی‌ها را دارند، دور هم جمع شدند و هم‌افزایی می‌کنند تا با به اشتراک گذاشتن این داده‌ها و اطلاعات بتوانیم هشدارهای به‌موقع به مردم دهیم‌ و هزینه‌های خسارت‌های وارد شده جانی و مالی به مردم کاهش پیدا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала