محرز: روزهای سخت‌تری در انتطارمان خواهد بود

CC BY 4.0 / IRNA / مینو محرز: روزهای سخت‌تری در انتطارمان است
مینو محرز: روزهای سخت‌تری در انتطارمان است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.07.2021
اشتراک
یک متخصص بیماری‌های عفونی با انتقاد از آنچه که "عدم اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای کاهش بار بیماری در ایران" خواند، گفت: اگر روند به همین منوال باشد روزهای سخت‌تری در انتطارمان خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مینو محرز با اشاره به اینکه کرونا تمام برنامه ریزی‌ها را بر هم زده است، گفت: دستورالعمل‌ها ابلاغ می‌شود اما کنترلی برای اجرای آن وجود ندارد؛ در حالی که باید هرچه سریع‌تر و قاطع‌تر عمل کرد. تاکنون خیلی خوب کار نکردیم اما از این پس باید با برنامه‌ریزی پیش رویم و حتی با تکمیل واکسیناسیون بازهم شرایط را رصد کنیم.

پنجمین محموله واکسن کرونا به ایران  رسید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
ورود ۱.۱۳۱ میلیون دوز واکسن کرونا به ایران

وی گفت: کرونا فعلا مهمان ما است و باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که حرف شنوی از حرف‌های ستاد کرونا وجود داشته باشد. متاسفانه پروتکل‌هایی در این مدت ابلاغ شد اما در اجرای آن کسی کنترل نداشت.

وی با اشاره به اینکه هنوز در واکسیناسیون کرونا خیلی عقب هستیم، گفت: امیدوارم هرچه زودتر روند واکسیناسیون افزایش یابد زیرا واکسن به خوبی جلوی مرگ و میر و بیماری شدید را در برابر واریانت‌های جدید می‌گیرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه جهش هندی (دلتا) بدتر از سایر جهش‌ها است، تاکید کرد: در مورد ویروس دلتا انواع واکسن‌ها بر آن اثر کامل ندارد و آمار نشان می‌دهد واکسن‌های MRNA حدود ۶۰ درصد در مقابل این ویروس اثر دارد. بنابراین خواهش می‌کنم هموطنان حتی در صورت تزریق واکسن همچنان از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی، شست‌وشوی دست‌ها و عدم شرکت در تجمعات را رعایت کنند. هرگونه تجمع در شرایط وجود این واریانت جدید، اشتباه است؛ زیرا قدرت سرایت ویروس را افزایش می‌دهد.

وی درباره پیش بینی از شرایط بیماری در روزهای آتی نیز گفت: اکنون وضع خراب است، کرونای نوع دلتا فوق‌العاده مسری است و در صورت ابتلا همه خانواده باهم به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و از بچه‌های کوچک تا پدربزرگ و مادربزرگ همه مبتلا شده و حالت شدیدتری از بیماری را تجربه می‌کنند. به شخصه به لحاظ روحی از دیدن این همه زجر تنفسی خسته شدم و اگر روند به همین منوال باشد روزهای سخت‌تری در انتطارمان خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала