دستور فوری روحانی برای حل مشکل آب در خوزستان

© AP Photo / Iranian Presidency Officeدستور فوری روحانی برای حل مشکل آب در خوزستان
دستور فوری روحانی برای حل مشکل آب در خوزستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
اشتراک
حسن روحانی برای حل بحران آبی استان خوزستان، به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد اعتبار اختصاص یافته به استان فورا و به صورت صد درصد مبلغ مصوب تخصیص داده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس جمهور ایران با اشاره به تصویب اعتبار برای کمک به حل بحران آبی ناشی از خشکسالی استان خوزستان از سوی دولت، به سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داد اعتبار اختصاص یافته به استان فورا و به صورت صد درصد مبلغ مصوب تخصیص داده شود.

حسن روحانی در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش نزولات جوی برای مردم صبور و مقاوم خوزستان به خاطر مشکلات آبی را موجب بحران کم آبی در برخی از نقاط کشور به ویژه استان خوزستان دانست.

رییس جمهوری با اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام شده از سوی دولت تدبیر و امید در طی ۸ سال گذشته برای حل مشکل آب خوزستان با بهسازی و نوسازی زیرساخت های تأمین و توزیع آب آشامیدنی استان و همچنین اجرای پروژه های بزرگ در حوزه آب و برق استان از صبر و تحمل مردم عزیز خوزستان تشکر کرد.

هیات وزیران در ادامه با اختصاص اعتبار برای جلوگیری از پیشروی آب دریا در اراضی کشاورزی و نخلستان های آبادان و خرمشهر، پرداخت مانده مطالبات کشاورزان ناشی از خسارت وارده به اراضی کشاورزی استان خوزستان، اجرای پروژه های تأمین آب، آبرسانی روستایی و عشایری و مقابله با تنش آب شرب، کشاورزی و منابع طبیعی و لایروبی کانال ها و رودخانه های استان، آبیاری نهال کاری های سنواتی منابع طبیعی در کانون های بحرانی ایجاد گرد و غبار، مبارزه با آفات و بیماری جنگل ها و تأمین علوفه و آب دام های سنگین (گاومیش) و جبران خسارت وارده به این نوع دام ها در استان خوزستان موافقت کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала