دریاچه ارومیه ۴۸۰ کیلومتر کمتر شد

© AP Photo / Juan Karitaدریاچه ارومیه ۴۸۰ کیلومتر کمتر شد
دریاچه ارومیه ۴۸۰ کیلومتر کمتر شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.07.2021
اشتراک
نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی از کاهش وسعت ۴۸۰ کیلومتری دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، فرهاد سرخوش نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی، با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۰۰ است در حالی که در مشابه سال گذشته این تراز ۱۲۷۱.۵۶ متر بوده است.

Иранцы отдыхают на озере Урмия в Иране  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2021
کاهش وسعت دریاچه ارومیه در ایران ادامه دارد

وی با اشاره به کاهش وسعت ۴۸۰ کیلومتر مربعی دریاچه ارومیه تصریح کرد: هم اکنون وسعت نگین آبی آذربایجان سه هزار و ۳۴ کیلومتر مربع بوده در حالی که در مشابه سال گذشته سه هزار و ۵۱۴ کیلومتر مربع وسعت داشته است.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌ غربی از کاهش حجم آب موجود در دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: در حال حاضر یک میلیارد و ۸۸ میلیون متر مکعب آب دریاچه ارومیه کاهش یافته یعنی در تیر ماه گذشته سه میلیارد و ۸۵ میلیارد متر مکعب و در مشابه سال گذشته پنج میلیارد و ۷۳ میلیون متر مکعب آب داشته است.

این نماینده افزود: در درازمدت نیز تراز دریاچه ۱۲۷۱.۲۷ متر، وسعت سه هزار و ۴۹۹ کیلومتر مربع و حجم آبی آن نیز چهار میلیارد و ۷۵ میلیون متر مکعب بوده است.

سرخوش خاطر نشان کرد: امسال پروژه‌ های بزرگ احیای دریاچه ارومیه مانند تونل انتقال آب و چند دو تصفیه خانه ارومیه و تبریز به بهره برداری خواهد رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала