طعنه حسن روحانی به مجلس

© AP Photo / Jason DeCrowطعنه حسن روحانی به مجلس
طعنه حسن روحانی به مجلس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.07.2021
اشتراک
روحانی با استفاده از کد، می خواهد بگوید فرصت شکست ترامپ و آمدن بایدن را مجلس انقلابی به عمد یا به سهو سوزاند اما این را در لفافه اصل ۶۰ و ۱۱ آذر می‌گوید!

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اقتصاد نیوز، در الفبای سامی به جای اعداد از حروف ابجد استفاده می شد و هر حرف یک ارزش عددی دارد و  ایرانیان بر همین اساس «علی» را معادل ۱۱۰ می گیریم. در سخنان روحانی اما اعداد را باید به حروف تبدیل و معنی را استخراج کنیم!

حسن روحانی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.06.2021
حسن روحانی دلیل بالا بودن نرخ دلار در ایران را اعلام کرد

 در سخنان دیروز حسن روحانی که تنها تا ۱۹ روز دیگر از او با عنوان «رییس جمهوری ایران» یاد می شود دو تعبیر از همه کلیدی تر بود و هر چند با عدد و به صورت «کد» بیان کرد اما منظور از آنها روشن بود.

  او می خواست بگوید با روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا فرصت رفع تحریم ها فراهم آمد اما با مصوبه «اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران» از کف رفت یا به تأخیر افتاد. منتها به جای اشارۀ مستقیم به مجلس اصول گرا تعبیر «۱۱ آذر» را به کار می برد. ۱۱ آذر ۱۳۹۹ روزی است که مجلس قانون راهبردی را تصویب کرد و با آن دست دولت را بست.

  حسن روحانی این مصوبه را مغایر اصل ۶۰ قانون اساسی می داند چرا که مطابق این اصل « اِعمال قوۀ مجریه جز در اموری که مستقیما بر عهدۀ رهبری گذارده شده از طریق رییس جمهوری و وزراست» و برجام، هم امری اجرایی است. اصل ۱۱۳ هم رییس جمهوری را عالی ترین مقام رسمی پس از مقام رهبری و مسؤول اجرای قانون اساسی معرفی می کند.

  کمتر از یک ماه دیگر تا پایان ریاست جمهوری روحانی باقی نمانده و می خواهد بگوید «مجلس فعلی کاری کرد که نتوانیم از رفتن ترامپ برای لغو تحریم ها استفاده کنیم و چند ماه را از دست دادیم و حالا سفره برای خودشان آماده است» منتها این تعبیر را لای لفافه هایی چون اصل ۶۰ و ۱۱ آذر می پیچاند و به جای کلمات، اعداد ۶۰، ۱۱۳ و ۱۱ را به کار می برد که اولی و دومی چنان که گفته شد ناظر به دو اصل قانون اساسی است و سومی معطوف به مصوبۀ مجلس انقلابی که برای لغو تحریم ها ضرب الاجل تعیین کرد و بازرسان آژانس را تا مرز اخراج برد و بعد از تصویب آن رییس مجلس انقلابی فاتحانه سخن گفت.

 روحانی می خواهد بگوید فرصت شکست ترامپ و آمدن بایدن را مجلس انقلابی به عمد یا به سهو سوزاند اما این را در لفافه اصل ۶۰ و ۱۱ آذر می‌گوید!

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала