واکسیناسیون تنها پس از دریافت پیامک

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکسیناسیون تنها پس از دریافت پیامک
واکسیناسیون تنها پس از دریافت پیامک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2021
اشتراک
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم خواست بدون پیامک دعوت به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روز گذشته در جلسه‌ای با رؤسای دانشگاه‌های سراسر کشور آنها تاکید کردیم افرادی که بدون نوبت مراجعه می‌کنند، به هیچ عنوان تزریق برای آنان انجام ندهند.

آغاز تزریق واکسن کوو ایران برکت برای گروه سنی بالای 50 سال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
آغاز تزریق واکسن کوو ایران برکت برای گروه سنی بالای 50 سال

وی با اشاره به اینکه سامانه ثبت نام واکسیناسیون بالای ۶۰ ساله‌ها باز شده است، افزود: همه افراد ۶۵ سال به بالا می‌توانند ثبت نام کنند، اما سیستم نوبت دهی ما دو سال دو سال است، یعنی اول به ۶۸ تا ۷۰ ساله‌ها پیامک می‌دهیم که چه روزی برای واکسیناسیون بیایند و بعد از آن سراغ دو سال بعدی می‌رویم که علت آن هم کمبود واکسن نیست، زیرا واکسن بالای ۶۰ ساله‌ها تأمین شده و این اقدام برای جلوگیری از تجمع در مراکز واکسیناسیون است.

رئیسی با اشاره به افزایش مراکز تجمیعی گفت: حدود ۸۰۰ مرکز تجمیعی در سراسر کشور است که ۸۱ مرکز تجمیعی آن در استان تهران راه اندازی شده است. سه هزار تیم تزریق در سطح کشور هم داریم که هر تیم فقط ۱۵۰ تزریق در روز انجام می‌دهد و ظرفیت بسیار بالایی ایجاد شده که به هیچ وجه نگرانی برای تجمع افراد نداریم.

وی درباره روند توزیع واکسن ادامه داد: روز گذشته یک میلیون دوز واکسن توزیع کردیم و امروز هم یک میلیون دوز دیگر توزیع می‌شود، ۴۷۰ هزار واکسن برکت هم توزیع شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: پنجشنبه صبح نیز یک و نیم میلیون دوز دیگر می‌رسد که توزیع می‌شود. هفته آینده هم حدود تقریباً ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن دیگر می‌رسد که آن هم توزیع می‌شود بنابراین برای گروه هدف بالای ۶۰ سال که حدود ۸ میلیون و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر هستند تا الان حدود ۸ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واکسن توزیع کرده‌ایم.

رئیسی تاکید کرد: واکسن به اندازه کافی موجود است و بدون تجمع و طبق نوبت دهی واکسیناسیون انجام می‌شود و به هیچ عنوان با اسم نویسی روی کاغذ در مراکز، واکسیناسیون انجام نمی‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала