اولیانوف برنامه ایران برای تولید فلز اورانیوم را نتیجه فشار آمریکا دانست

© Sputnik / Alexandr Natruskin  /  مراجعه به بانک تصاویر اولیانوف برنامه ایران برای تولید فلز اورانیوم را نتیجه فشار آمریکا دانست
اولیانوف برنامه ایران برای تولید فلز اورانیوم را نتیجه فشار آمریکا دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
اشتراک
اولیانوف: برنامه های ایران برای تولید فلز اورانیوم نتیجه فشارهای ایالات متحده است.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف ، نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین گفت که برنامه های رهبری ایران برای تولید فلز اورانیوم نتیجه سیاست فشار حداکثری ایالات متحده است.

تولید فلز اورانیوم و فضا سازی رسانه های غربی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.02.2021
گزارش و تحلیل
تولید فلز اورانیوم و فضاسازی رسانه های غربی

وی گفت: "برای اولین بار در عمل در کشورهای غیر هسته ای، ایران شروع به غنی سازی اورانیوم تا 60٪ کرده است. و اکنون شروع به تولید فلز اورانیوم غنی شده تا 20٪ کرده است. من فکر نمی کنم که کسی در ایالات متحده از این شرایط خوشحال باشد. اما این فقط یک نتیجه مستقیم است. سیاست فشار حداکثری که اتفاقاً تا امروز نیز ادامه دارد. "

به گفته اولیانوف، دولت جدید آمریكا آماده است كه چنین سیاستی را كنار بگذارد، اما فقط در چارچوب توافق نامه های بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک برای برنامه هسته ای ایران. وی تأکید کرد: " لغو تحریم ها در ازای بازگشت کامل ایران به تعهدات هسته ای خود."

روز سه شنبه، ایران به آژانس انرژی هسته ای آگاهی داد که اکسید اورانیوم، غنی شده تا 20 درصد، به آزمایشگاه کارخانه پیل سوختی در اصفهان تحویل داده می شود و در آنجا به فلوراید اورانیوم تبدیل شده و سپس با تبدیل به فلز اورانیوم تا 20 درصد غنی می شود. آژانس انرژی هسته ای به نوبه خود گفت که ایران فلز اورانیوم غنی شده تا 20 درصد برای یک راکتور تحقیقاتی در تهران تولید خواهد کرد. وزیران امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان عصر سه شنبه در بیانیه مشترکی تأکید کردند که برنامه های تهران نقض جدی تعهدات خود تحت برجام است. وزارت امور خارجه آمریکا نیز از برنامه های تهران ابراز نگرانی کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала