شیوه انتخاب شهردار آینده تهران به چه صورت است؟

© Photo / IRNAشیوه انتخاب شهردار آینده تهران به چه صورت است؟
شیوه انتخاب شهردار آینده تهران به چه صورت است؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.07.2021
اشتراک
منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران روند انتخاب شهردار آینده تهران را تشریح کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، ناصر امانی، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در خصوص لیست ارائه شده برای انتخاب شهردار آینده تهران بیان داشت: لیست ۴۱نفره پیشنهاد اولیه ۲۱ عضو شورای ششم شهر تهران است که به چند مرحله غربالگری نیاز دارد.

تقاضای آزادی مشروط برای شهردار سابق تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.05.2021
تقاضای آزادی مشروط برای شهردار سابق تهران

امانی بیان داشت: بسیاری از افراد پیشنهادشده از موضوع بی‌اطلاع هستند و برای شهردار شدن داوطلب نیستند؛ قرار است آقایان چمران و سروری با آنها تماس بگیرند تمایلشان را برای شهردار شدن جویا شوند، از آنجایی که عده‌ای از آنها داوطلب این کار نیستند، از لیست حذف خواهند شد.

وی افزود: تعدادی دیگر از افراد پیشنهادشده، از مقام معظم رهبری حکم دارند یا از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح هستند که احتمالاً برای شهردار شدن داوطلب نیستند و انصراف خواهند داد. عده‌ای از افراد پیشنهادشده نیز بازنشسته هستند در حالی که طبق قانون نیز شهردار تهران باید کارمند رسمی دولت یا شهرداری باشد مگر اینکه قانون شرایط ویژه‌ای برایشان در نظر گرفته باشد.

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران تصریح کرد: با بررسی‌ها و تحقیقات اولیه، لیستی تهیه می‌شود که باید از آنها رزومه دریافت کنیم و با معیارهای تعیین‌شده، تطبیق دهیم در این صورت نیز عده‌ای دیگر از دور خارج می‌شوند؛ از افرادی که در لیست باقی می‌مانند برنامه دریافت می‌کنیم و به آنها امتیاز می‌دهیم تا در نهایت به فرد مورد نظر برسیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала