سایت وزارت راه و شهرسازی ایران دچار اختلال سایبری شد

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر اختلال سایبری
اختلال سایبری - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2021
اشتراک
در پی بروز اختلال، پورتال وزارتخانه و سایت‌های زیر پرتال آن از دسترس خارج شدند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایران، روز 10 ژوئیه (شنبه) اختلال سایبری در سیستم‌های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی بروز کرد که در پی آن پورتال وزارتخانه و سایت‌های زیر پرتال آن نیز از دسترس خارج شدند.

بنابراین گزارش، کارشناسان فنی در حال بررسی موضوع هستند. شایان ذکر است که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز شب گذشته و در پی درج عنوان «لغو» در تابلوی اعلانات حرکت قطارها در ایستگاه راه آهن تهران، ضمن تکذیب حمله سایبری اطلاعیه‌ای صادر کرد بدین مضمون: این موضوع ارتباطی به ساعت حرکت و تردد قطارها نداشت و تنها یک اختلال در حوزه بازرگانی بوده است و حرکت همه قطارها به موقع انجام می‌شود و تأخیری در برنامه تردد وجود ندارد.

قفقاز جنوبی؛ افتتاح راه آهن متروک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2021
گزارش و تحلیل
قفقاز جنوبی؛ افتتاح راه آهن متروک

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در این‌باره گفت: «بعدازظهر دیروز در پی بروز اختلالی در برخی سامانه‌های شرکت راه‌آهن همکاران فنی مشغول بررسی موضوع شدند که بخشی از این اختلال برطرف شده است. ‌ قطارها از روز گذشته تا الان که با شما صحبت می‌کنم به طور منظم بر اساس برنامه زمانبندی اعزام می‌شوند.

ایستگاههای راه آهن کشور در آرامش کامل به سر می‌برند و مسافران بر اساس برنامه زمان بندی برای سفر به ایستگاه های قطار مراجعه می کنند. به زودی پس از طمینان از سلامت سیستم، اتوماسیون راه آهن دوباره در مدار قرار می گیرد. لذا هیچگونه اخلال در امر جابجایی مسافران قطار از دیروز تاکنون به وجود نیامده است در زمان حاضر نیز از هموطنان عزیز می توانند اقدام به خرید بلیت قطار کنند.

گفتنی است که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران نسبت به وقوع حملات سایبری هشدار داده بود. او  بدون اشاره به این حوادث در کانال اینستاگرام خود نوشت: «مجددا هشدار اردیبهشت ۹۷ در مورد حملات باج‌افزاری با سوء استفاده از درگاه مدیریتی iLo سرورهای HP را یادآوری می‌کنیم. تحرکات جدیدی توسط مهاجمان سایبری برای طراحی حملات سایبری با استفاده از این نقص، رصد و گزارش شده است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала