حمایت واعظی از وزیر نیرو

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت واعظی از وزیر نیرو
حمایت واعظی از وزیر نیرو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
رئیس دفتر رئیس جمهور به تخریب‌های روزهای گذشته علیه وزیر نیرو واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور ایران عنوان شدن ادعایی دروغین در فضای مجازی و صداوسیما درباره وزیر نیرو را مایه تاسف خواند.

وی در حساب اینستاگرام خود نوشت: " دکتر رضا اردکانیان،‌ یک چهره برجسته علمی و یک مدیر اجرایی توانمند و خوش‌سابقه است. شهرت علمی و دانشگاهی او فراتر از مرزهای کشورمان و سوابق تحقیقاتی و پژوهشی‌اش مورد وثوق محافل معتبر علمی در سطح بین‌المللی است. 

مایه تاسف است که به دلیل یک مشکل کوتاه مدت در تامین برق در کشور- که دلایل آن به روشنی به مردم بیان شده و بخش اعظم آن خارج از اراده و اختیار وزارت نیرو و دولت بوده است- این مدیر ارزشمند مورد هجمه و تخریب قرار گرفته است. تخریب‌هایی که البته با دروغ هم آمیخته شده و این روزها نه فقط در فضای مجازی که در کمال تاسف روی آنتن صداوسیما نیز شاهد آن هستیم. "

View this post on Instagram

A post shared by Mahmoud Vaezi (@vaezi_ir)

وی افزود: " برای کسی که در بهترین شرایط مالی در یک سازمان معتبر بین‌المللی مشغول کار بود اما خدمت به مردم ایران را برگزید، شایعه جعل کرده‌اند که در فلان هتل گرانقیمت زندگی می‌کند یا خانواده‌اش مقیم خارج‌اند؛ مردم عزیز بدانند، آقای دکتر اردکانیان به همراه خانواده خود در یک آپارتمان معمولی در تهران که سالها از ساخت آن می‌گذرد، زندگی می‌کند. مدیریت تامین آب و برق در شرایط اقلیمی فعلی و پیشامدهای طبیعی امسال، کاری به غایت پیچیده و دشوار است و وزارت نیرو با همه توان و ظرفیت خود مشغول این کار است. بر خلاف آنچه بیان می‌شود، در طول سالهای دولت تدبیر و امید بیست هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده،‌ همین حالا هم چندین نیروگاه در حال ساخت در کشور وجود دارد. با این وجود به دلیل گرمای بی‌سابقه هوا مصرف برق در کشور بشدت فزونی گرفته و از طرفی به دلیل تحریم‌ها و دشواری‌ در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، نوسازی و توسعه شبکه نیروگاهی کندتر شده است. از سوی دیگر به دلیل خشکسالی بی‌سابقه در کشور، امکان فعالیت نیروگاههای برق‌آبی نیز وجود ندارد. همه این عوامل منجر به خاموشی‌های مقطعی در شبکه برق خانگی شده که البته مشکلات فراوانی را برای مردم به وجود آورده است و دولت از این بابت متاسف است و از مردم عذرخواهی کرده و می‌کند. اما در شرایطی که همه ظرفیت و توان وزارت نیرو و دولت صرف تدبیر این مشکل و افزایش ظرفیت تولید برق و کاهش مصارف در بخش غیرخانگی است، اینگونه تخریب‌ها و توهین‌ها، ناجوانمردانه و بدور از انصاف است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала