انفجار گلوله جنگی در سقز، جان ۲ نفر را گرفت

© Photo / Policie ČRانفجار گلوله جنگی در سقز جان ۲ نفر را گرفت
انفجار گلوله جنگی در سقز جان ۲ نفر را گرفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه سقز گفت: ۲ نفر چوپان که در حال چرای دام بودند به‌ علت انفجار گلوله جنگی در نقطه صفر مرزی سقز جان خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ناصر خامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ۲ نفر که اهل شهرستان بوکان بوده مشغول چرای دام در محدوده روستای بسطام بودند، که انفجار گلوله جنگی به علت نزدیکی به آن و عدم آشنایی با گلوله های جنگی و خمپاره، موجب متلاشی شدن بدن آنها شده و فوت شدند.

انفجار خمپاره در کرمانشاه ۲ کشته به جا گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
انفجار خمپاره در کرمانشاه ۲ کشته به جا گذاشت

وی با بیان اینکه نقطه صفر مرز سیف سقز قبلا مکان جنگ بین ایران و عراق بود ولی در حال حاضر آلودگی کمتری دارد، افزود: اهالی روستاهای این منطقه سالهاست کشاورزی و دامداری می کنند و اتفاق خاصی به وجود نیامده است.

خامی با اشاره به اینکه جنازه این ۲ نفر توسط تیم های اورژانس به شهرستان سقز انتقال داده شد، اضافه کرد: این ۲ نفر چوپان گویا بدلیل نا آشنایی به گلوله های جنگی، به این خمپاره نزدیک شدند که در نتیجه هر ۲ نفر در جا کشته شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه سقز، یادآور شد: در این نقاط صفر مرزی پایگاه نظامی نیست و هر گلوله و یا مینی که در آنجا وجود داشته باشد ناشی از جنگ عراق است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала