نمکی: ۱۴ هزار تخت به مراکز درمانی ایران اضافه شده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نمکی: ۱۴ هزار تخت به مراکز درمانی ایران اضافه شده است
نمکی:  ۱۴ هزار تخت به مراکز درمانی ایران اضافه شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که طی یک سال گذشته با وجود مبارزه بی امان با بیماری کووید ۱۹ ۱۴ هزار تخت بیمارستانی را به مراکز درمانی این کشور اضافه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز جمعه پس از افتتاح بیمارستان جامع تخصصی زنان دکتر مهزاد در ارومیه، افزود: همچنین در این دوره سخت، هزار و ۴۰۰ طرح بهداشتی، درمانی و رفاهی را در کشور  به بهره برداری رسانده ایم.

بیمارستان صحرایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.07.2021
تخصیص هزار میلیارد ریال برای ایجاد دو بیمارستان صحرایی تنفسی در ایران

وی با اشاره به اینکه بیمارستان زنان دکتر مهزاد ارومیه یکی از مجهزترین بیمارستان های سطح کشور آن هم در حوزه بانوان است، اظهار کرد: در این مرکز درمانی ۳۱۰ تختخوابی، از کلیه امکانات تشخیصی، درمانی و پیشگیری بیماری های زنان استفاده شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اضافه کرد: در سال های بعد از انقلاب اسلامی، اقدامات قابل توجهی در حوزه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی به بانوان صورت گرفته که سبب کاهش مرگ و میر زنان بر اثر عوارض بارداری، زایمان و همچنین کاهش مرگ و میر نوزادان و کودکان شده است.

نمکی با اشاره به اینکه شاخص تخت های بیمارستانی در آذربایجان غربی از زیر یک مورد به ازای هر هزار نفر به حدود ۱.۶ تخت رسیده است، گفت: با اجرای کامل بیمارستان های نقده، اشنویه، پیرانشهر و شاهین‌دژ امیدواریم این رقم به نزدیک  ۲ نیز برسد که رقم بسیار خوبی است.

شایان ذکر است که سعید نمکی وزیر بهداشت ایران در سفری یکروزه ضمن بازدید از طرح های در دست اجرای دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، برخی طرح ها نظیر بیمارستان مهزاد ارومیه را نیز افتتاح کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала