روانچی: به خطر انداختن سلامت مردم برای اهداف سیاسی جنایت جنگی است

© Photo / IRNAروانچی: به خطر انداختن سلامت مردم برای اهداف سیاسی جنایت جنگی است
روانچی: به خطر انداختن سلامت مردم برای اهداف سیاسی جنایت جنگی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.07.2021
اشتراک
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه تحریم‌ها از دسترسی به محصولات پزشکی، فناوری و همکاری با موسسات مالی بین‌المللی جلوگیری می کند، خواستار برچیده شدن سریع تحریم ها شد.

به گزارش اسپوتنیک، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست عالیرتبه مجمع عمومی در خصوص ایدز به پیشرفت های صورت گرفته در ایران در حوزه وضعیت بهداشت و سلامت بیماران و افراد در معرض ایدز و اچ آی وی از جمله جلوگیری از انتقال بیماری از مادر به کودک و کاهش آسیب های ناشی از آن اشاره کرد.

«مجید تخت روانچی» نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
تخت روانچی: در خصوص امنیت ایران مصالحه نمی کنیم

به نقل از العالم، دیپلمات ارشد ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم پیشرفت قابل توجه در این زمینه، همچنان از تحریم های ظالمانه یکجانبه ایالات متحده که مغایر با اهداف و اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی و هنجارهای اساسی روابط بین‌الملل است رنج می برد.

تخت روانچی توضیح داد: تحریم های غیرقانونی باعث کاهش منابع عمومی و خصوصی اختصاص یافته برای پیشگیری و درمان ایدز و اچ آی وی شده و تأثیری منفی بر سیستم های بهداشتی گذاشته و از دسترسی به محصولات پزشکی و همچنین فناوری و مشارکت های مقرون به صرفه از جمله با موسسات مالی بین المللی جلوگیری می کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل افزود: در شرایط کنونی ناشی از همه گیری کرونا، تأثیرات منفی چنین اقداماتی بر سلامت عمومی در ایران به ویژه بر زنان، کودکان، نوجوانان، سالخوردگان و افراد دارای معلولیت افزایش یافته است.

وی هشدار داد: به خطر انداختن سلامت و امنیت مردم برای اهداف سیاسی نه تنها غیرقانونی است، بلکه جنایت جنگی و جنایتی علیه بشریت محسوب می شود و مسئولیت بین المللی را به دنبال دارد.

روانچی تاکید کرد: مسئولیت اخلاقی ما حکم می کند تا با چنین تحریم هایی به شدت مخالفت کرده و خواستار برچیده شدن سریع آنها شویم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала