افتتاح دومین خط تولید واکسن به زودی در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / افتتاح دومین خط تولید واکسن به زودی در ایران
افتتاح دومین خط تولید واکسن به زودی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.07.2021
اشتراک
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به تولید ۳.۵ میلیون دوز واکسن برکت تا ۲۵ تیرماه، گفت: دومین خط تولید واکسن کوو ایران برکت هم بزودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، صبح امروز محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران عامل بنیاد برکت، گروه اقتصادی تدبیر، مؤسسه دانش‌ بنیان برکت در مراسمی با اشاره به موضوع تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا، بیان داشت: اولین خط تولید واکسن کوو ایران برکت از ابتدای امسال فعال و راه‌ اندازی شد، با توجه به تأخیری که در صدور مجوز تزریق اضطراری صورت گرفت سرعت تولید در این خط را کاهش دادیم چرا که تاریخ مصرف این واکسن‌ ها محدود است و قابل نگهداری برای زمان طولانی نیستند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.07.2021
نمکی: واکسن پاستور از هفته بعد وارد چرخه می شود

وی افزود: بعد از صدور مجوز وزارت بهداشت برای تزریق عمومی این واکسن که در تاریخ ۲۵ خرداد انجام شد، تولید در خط یک را سرعت دادیم و تا ۲۵ تیر، حداقل ۳ و نیم میلیون دوز واکسن در این خط تولید خواهیم کرد، البته هر دوز واکسن پس از تولید به مدت ۱۶ روز مراحل تست آن به طول می‌ انجامد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره نقش ستاد در توزیع این واکسن در مراکز واکسیناسیون عمومی نیز گفت: واکسن‌ ها را به طور هفتگی تحویل وزارت بهداشت می‌ دهیم و هیچ دخالتی در توزیع، تزریق و قیمت‌ گذاری آن نداریم.

وی تأکید کرد: دومین خط تولید واکسن کوو ایران برکت هم به زودی راه‌ اندازی می‌ شود و تا شهریور امسال همانطور که قول داده بودیم حداقل ۵۰ میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала