درخواست ممنوعیت ۵ ساله واردات لوازم خانگی به ایران

Стиральная машина
اشتراک
دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی در ایران اطلاع داد که درخواست ممنوعیت واردات لوازم خانگی برای مدت ۵ سال در برنامه هفتم توسعه به منظور حمایت از صنایع داخلی مطرح شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عباس هاشمی روز یکشنبه اطلاع داد: مطابق ماده ۱۶ قانون حداکثر استفاده از توان تولید کشور مصوب سال ۹۸، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تا ثبت سفارش کالاهای مصرفی با دوام دارای مشابه ساخت داخل را تا پایان برنامه ششم توسعه ممنوع کند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت این قانون و همچنین رو به پایان بودن برنامه ششم توسعه، درخواست تداوم موضوع ممنوعیت‌ها در قانون برنامه هفتم توسعه کشور از وزارت صنعت و همچنین کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخواست شد.

هاشمی به موضوع اظهارنظرها حتی از سوی بعضی نمایندگان مجلس برای اجازه یافتن واردات لوازم‌خانگی اشاره کرد و افزود: این مساله همواره وجود داشته و موافقان و مخالفانی نیز دارد، اما درخواست ما برای ممنوعیت واردات بر اساس مصالح کشور و حمایت از صنایع به‌ویژه صنایع نوپای داخلی و همچنین صیانت از سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های انجام شده در زمان تحریم‌ها است.

هاشمی خاطر نشان کرد: البته این مساله به معنای کشیدن دیواری به دور کشور و اجازه ورود ندادن به خارجی‌ها نیست، بلکه یک دوره زمانی پنج ساله در نظر گرفته شده تا با تغییر دولت‌ها و مسوولان نیز با آن برخورد سلیقه‌ای نشده و تغییر نکند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала