حاتمی: ایران در عرصه دفاعی به یکی از قدرت های جهانی تبدیل شده است

© Photo / IRNAامیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.07.2021
اشتراک
جریان تحول به نوعی پیشرفت و توسعه در همه زمینه ها محسوب می شود.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به روابط عمومی وزارت دفاع ایران، امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی  نیروهای مسلح ایران، اظهار داشت که امروزه با تکیه بر ظرفیت دانشمندان داخلی و روش های مبتنی بر نیاز جمهوری اسلامی، تبدیل به یکی از قدرت های جهانی شده ایم.

وی در ادامه افزود: «در هردوره متناسب با نیازهای کشور مدل ها و الگوهای جدیدی از تحول وپیشرفت، بازطراحی و پیاده سازی شده است و ما نیز در روند حفظ، صیانت و ارتقاء قدرت دفاعی کشور به دنبال الگوهای جدیدی از پیشرفت در صنعت دفاعی کشور بوده ایم.

وزیر دفاع آمریکا وقوع جنگ های جدید را پیش بینی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
وزیر دفاع آمریکا وقوع جنگ های جدید را پیش بینی می کند

موارد راهبردی دیگری نیز که از دوره های قبل در وزارت دفاع وجود داشته و نیاز به بستری گسترده تر برای تحقق کامل داشته است، امروز همچنان باقی است و تدوین الگو و مدل های جدید  در واقع تضمینی برای استمرارآن برنامه ها و رسیدن به  دستاوردهای گرانسنگی است که زمینه آن از قبل فراهم شده است.

پیشرفت از 42 ساله پیش شروع شده است و هدف امروز ما از بازطراحی و ارائه الگوی تحول این است که می خواهیم با بحث نظری، تعریف شفاف و ضابطه مند از تحول، یک  باور و فهم همگانی را در درجه اول در بین متخصصان صنعت دفاعی و سپس در دل سازمان های زیر مجموعه خود به وجود آوریم و به نقطه اشتراکی برسیم که همگان بدانند به دنبال چه هستیم،اولویت ها چیست؟ به کجا می خواهیم برسیم و بخش های مختلف هر سازمان چگونه باید کار کنند.

 الگوى پیشرفت غربى الزاماً، یک الگوى موفق و مناسب نیست. درست است که آنها  به قدرت رسیده‏اند، به ثروت رسیده‏اند؛ اما بشریت را دچار فاجعه کرده‏اند و امروز همه‏ى دنیا و همه‏ى بشریت از نتایج اقدامات آنها رنج میبرند.

ما در دنیایی زندگی می کنیم که به طور طبیعی دائماً در حال تغییر و تحول است. بزرگترین مسأله ای که امروز در صنعت دفاعی با آن روبرو هستیم، مسألة تحول و دگرگونی است و در واقع نوآوری های دفاعی ، منشأ اقتدار کشور و افزایش قدرت رزم نیروهای مسلح است. برای رسیدن به اقتدار آتی ناچاریم اهداف «شدن» را به اهداف «ماندن» در تراز جهانی تغییر دهیم و برای این موضوع باید از ظرفیت نخبگی کشور به درستی استفاده کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала