سرانجام بحث فیلترینگ اینستاگرام به کجارسید؟

© AP Photo / Marcio Jose Sanchezسرانجام بحث فیلترینگ اینستاگرام به کجارسید؟
سرانجام بحث فیلترینگ اینستاگرام به کجارسید؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.07.2021
اشتراک
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس: ما نگفتیم که به‌ عنوان مثال، اینستاگرام بلافاصله مسدود می‌شود. ما بازه زمانی تعریف کرده و شرایط را هم اعلام کرده‌ایم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری، مجید نصیرایی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح "حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی" گفت: " ما در این طرح عنوان کرده‌ایم که هیچ‌یک از کاربران برای فعالیت در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی محدودیت ندارند. ما نگفتیم که به‌ عنوان مثال، اینستاگرام بلافاصله مسدود می‌شود. ما بازه زمانی تعریف کرده و شرایط را هم اعلام کرده‌ایم."

وی از موکول‌شدن بررسی طرح در صحن علنی به بعد از تعطیلات مجلس خبر داده است.  این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که بعد از تعطیلات مجلس، چه زمانی را برای رأی‌گیری در مورد بررسی این طرح در چارچوب اصل 85 پیش‌بینی می‌کنید، زمان مشخصی را اعلام نکرد و گفت: " اکنون پیش‌بینی خاصی در این مورد ندارم اما فکر می‌کنم که بعد از تعطیلات مجلس، در دستور کار صحن قرار خواهد گرفت. "

شایان توجه است که بر اساس برنامه چاپی مجلس، روز گذشته قرار بود درخواست گروهی 40 نفره از نمایندگان برای تصویب و بررسی این طرح مجلس برای اینترنت بر اساس اصل 85 قانون اساسی بررسی شود. این اصل به نمایندگان اجازه می‌دهد به جای بررسی در صحن علنی، طرح مد نظر خود را در کمیسیون و پشت درهای بسته تصویب و به‌ صورت آزمایشی اجرا کنند.

در این گونه موارد، این قوانین برای مدتی که مجلس مشخص می‌کند، به‌ صورت آزمایشی اجرا می‌شود. به همین ترتیب قوانینی وجود دارند که به همین صورت 7 سال است به‌ صورت آزمایشی در حال اجرا هستند و تقریبا دائمی شده‌اند.

نصیرایی در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به این که کلیت حرف ما در طرح روشن است، افزود: " ما در حوزه فضای مجازی با فقر شدید قانونگذاری و ضابطه‌مندی مواجه هستیم. "

وی معتقد است که " در هیچ‌ یک از کشورهای دنیا، چنین وضعیت نابسامانی را که ما در حوزه فضای مجازی با آن روبه‌ رو هستیم، مشاهده نمی‌کنیم. "

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала