مشكل دامپرورى و تجمع دامداران در بعضى استان هاى ایران + عکس، ویدئو

© Sputnik / Arina Topolevaمشكل دامپرورى و تجمع دامداران در بعضى استان هاى ایران + ویدئو
مشكل دامپرورى و تجمع دامداران در بعضى استان هاى ایران + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
در پی اعتراضات دامداران، رئیس اتحادیه سراسری مرکزی دامداران ایران گفت که دولت فعلا قصدی به افزایش قیمت شیر دامدار ندارد، در حالی که قیمت لبنیات افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، فرهاد اکبری رئیس اتحادیه سراسری مرکزی دامداران در پاسخ به اینکه برخی دامداران  اعتراضاتی را مطرح کرده‌اند، چه مشکلاتی دارند و خواسته‌شان چیست؟ گفت: همه نهاده‌ها گران شده از 5 ماه پیش همه اقلام مصرفی خوراک دام و لبنیات افزایش پیدا کرده، اما قیمت شیرخام  را افزایش نداده‌اند و تولید برای دامدار به صرفه نیست.

وی افزود: نمی‌دانم چرا دولت روحانی این طور است و واقعیت را نمی‌پذیرد، درحالی که همه نهاده‌ها گران شده، مگر امکان پذیر است که تولید ادامه یابد، قیمت سبوس را از 1400 تومان به 5000 تومان رسانده‌اند.

اکبری در پاسخ به اینکه خواسته دامداران چیست؟ گفت:  تولیدات دامدار کارشناسی شود و به ازای قیمت تمام شده برای گوشت و شیر قیمت تعیین شود، حتی آنها دنبال سود نیز نیستند.

وی در پاسخ به اینکه پاسخ دولت چیست؟ گفت: دولت فعلا قصدی به افزایش قیمت شیر دامدار ندارد، در حالی که قیمت لبنیات افزایش یافته است.

اکبری درپاسخ به اینکه قیمت تمام شده شیرخام چقدر است؟ گفت: اگر خوراک دام به قیمت دولتی باشد همان 6400 تومان است، اما دامداران دسترسی به نهاده دولتی ندارند و با نهاده آزاد کیلویی  قیمت تمام شده شیرخام 12 هزار تومان می‌شود.

در این راستا، در چند روز اخیر، خبرهایی از اعتراضات دامداران ایرانی در برخی مناطق منتشر شده است.

در ویدئوی منتشر شده نشان داده می شود که اعتراض و تجمع دامداران در استان فارس با ریختن شیر بر روی زمین دیده می شود. از جمله شعارهایی که می‌دادند این بود: «دامدار ورشکسته دیگر توان ندارد.
اعتراض آنها به گرانی علوفه است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала