حدس ها درباره جانشین ظریف در دولت ابراهیم رئیسی

CC BY 4.0 / IRNA / حدس ها درباره جانشین ظریف در دولت ابراهیم رئیسی
حدس ها درباره جانشین ظریف در دولت ابراهیم رئیسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی به یکی از گزینه های احتمالی وزارت خارجه در دولت رئیسی پرداخته است.

به گزارش اسپوتنیک، در گزارش منتشر شده در روزنامه آفتاب آمده است که کوتاه و مختصر این که علی باقری کنی دیپلمات ایرانی است. او معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر و به عبارتی جانشین محمدجواد لاریجانی است. باقری کنی در دوران دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر این شورا در پرونده هسته‌ای ایران بود، 53 سال سن دارد."

آینده برجام با رئیسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.06.2021
گزارش و تحلیل
آینده برجام با رئیسی

انتخاب وی از سوی سید ابراهیم رئیسی به عنوان جانشین محمدجواد لاریجانی، باری به هرجهت نبوده و ناشی از یک نوع شناخت و اعتماد بوده پس وقتی در خبرها می‌خوانیم:" برخی منابع می‌گویند علی باقری کنی در وزارت خارجه مستقر شده است، البته گفته می‌شود او وظیفه انجام امور انتقالی را بر عهده دارد و ممکن است در نهایت وزیر خارجه فرد دیگری باشد."

علی باقری کنی متولد ۱۳۴۶ خورشیدی، فرزند محمدباقر باقری کنی عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و دانش‌آموخته رشته معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق است که پیشینه تدریس اقتصاد در دانشگاه را نیز دارد.

باقری‌کنی از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ خورشیدی در کنار سعید جلیلی در تیم هسته‌ای ایران در دولت محمود احمدی‌نژاد حضور داشت.

علی باقری کنی در ۱۳۹۲ خورشیدی رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی نامزد انتحابات ریاست جمهوری بود. او پس از پیروزی حسن روحانی در آن انتخابات در کنار سعید جلیلی به یکی از منتقدان جدی مذاکرات هسته‌ای در دولت روحانی بدل شد. علی باقری‌کنی هشتم دی ۱۳۹۸ خورشیدی با حکم ابراهیم رئیسی به عنوان معاون امور بین‌الملل و رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه منصوب شد.

گمانه زنی‌هایی وجود دارد در نهایت حتی ممکن است سکان وزارت امور خارجه به سید عباس عراقچی سپرده شود اما خود را برای وزیر امور خارجه شدنِ سعید جلیلی نیز آماده کرده‌ایم حتی اگر این انتخاب را از بیخ و بن به صلاح دستگاه دیپلماسی ایران ندانیم زیرا، دولت عوض شده و اینک بخش‌هایی از اصولگرایان برای قوه مجریه تصمیم می‌گیرند کسانی که مثل علی باقری کنی و سعید جلیلی می‌اندیشند!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала