وزیر بهداشت ایران: در ماه های آینده کمبود واکسن نداریم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
اشتراک
وزیر بهداشت ایران بیان داشت که در ماه های آینده نه تنها کمبود واکسن نداشته بلکه صادر هم خواهیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین رونمایی از واکسن نوترکیب دانشگاه بقیةالله(عج) و آغاز فرآیند کارآزمایی بالینی واکسن "نورا"، بیان داشت: وقتی کرونا آمد ما نداشته‌های زیادی را رقم می‌زدیم و وقتی نگاه می‌کردیم محاسبات دشمنان برای به‌هم ریختن کشور ما غلط نبود؛ سیل، زلزله، تحریم و کمبودهای فراوان و خزانه خالی اما آن‌ها به داشته‌های ما فکر نکرده بودند.

وزیر بهداشت ایران گفت: این روزها برای من از بهترین روزهاست؛ روزهایی که شاهد افتخارات فراوانی در عرصه ساخت واکسن ملی هستیم. امروز داشته‌های ما با تصاعد افزایش یافته است و نیاز به تخت بستری نداریم و در هیچ بیمارستانی کمبود اکسیژن نداریم.

آغاز کارآزمایی بالینی واکسن ضد کرونای ایرانی «نورا» - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.06.2021
آغاز کارآزمایی بالینی واکسن ضد کرونای ایرانی «نورا»+ ویدئو

نمکی خاطر نشان کرد: در این سال‌های تحریم بیمارستان‌های متعددی ساخته شد و به‌جای نداشته‌های روزهای اول بیش از دو هزار آزمایشگاه داریم، صاحب مدیریت نوین کنترل بیماری هستیم و در پیک چهارم با وجود شیوع ویروس کرونا انگلیسی شاهد کاهش مرگ‌ومیر کمتری بودیم.

وی با اشاره به انواع واکسن‌های تولیدی در داخل کشور گفت: ما در ماه‌های آینده نه‌تنها کمبود واکسن نداریم بلکه می‌توانیم واکسن را صادر و به کشورهای فقیر هدیه کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала